וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים נגד הסדר האג"ח של צים

צבי זרחיה

2.11.2009 / 14:54

וועדת הכספים קוראת לחברת צים לשפר את הצעתה לבעלי אגרות החוב לפני התכנסותה של אסיפת בעלי המניות בחברה לישראל

וועדת הכספים קוראת לחברת "צים" לשפר את הצעתה לבעלי אגרות החוב לפני התכנסותה מחר (יום ג') של אסיפת בעלי המניות ב"חברה לישראל". החלטה זו קיבלה הוועדה בצהריים בעקבות דיון שנערך ביוזמתם של הח"כים שלי יחימוביץ (עבודה) וח"כ כרמל שאמה (ליכוד). מנכ"ל "צים" רפי דניאלי אמר כי החברה תתחשב בעמדת הועדה.

ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) דרשה מחברת "צים" "לשפר את הצעתה לבעלי האג"ח של החברה, כך שתהיה "טובה לציבור ולא רק למשפחת עופר", עוד לפני התכנסותה מחר של האסיפה הכללית של החברה לישראל.

יחימוביץ הוסיפה כי "צריך שיהיה הסדר ב"צים" אבל העסקה המוצעת היא לא טובה מספיק. עסקה טובה מאזנת בין תועלות של שני צדדים והעסקה הזו לא מאזנת בין תועלות כי המימון העיקרי זה החברה לישראל ולא הכיס של משפחת עופר. העסקה לא טובה כי חצי ממנה ממומן על ידי הציבור הרחב שנחלץ להציל את "צים". אם "צים" תינצל, ואני מקווה שהיא תינצל אזי הרווחים יישאבו לעסקאות הפנימיות עם בעלי השליטה. אבל, אם "צים" נופלת הציבור ישלם פעם אחת בגלל האג"חים ופעם שנייה בגלל ה"חברה לישראל". רוב הסיכון נופל על הציבור והתשואה תגיע למשפחת עופר".

מנכ"ל צים: לא הולכים לשום "תספורת"

יחימוביץ הוסיפה כי "ההסדר הוא בעייתי מהרבה בחינות. הריבית לא מספיק גבוהה - 0.4-1.2% ככל שהבטוחות יעלו הריבית תרד ממילא. ההסדר הוא בעייתי כי אין בו דילול של מניות בעל שליטה כמו ב"אפריקה ישראל". למה שמשפחת עופר לא תכניס את היד לכיס? למה משפחת עופר לא משתפת את הנדל"ן, הקניונים ועסקי המדיה או הרכוש הפרטי של משפחת עופר?"

יחימוביץ הדגישה כי "בעלי האג"חים יראו את האג"חים רק בשנת 2020. המדובר באנשים שצריכים לקבל את הכסף עכשיו. כל הזמן דואגים לספר שהמשבר בצים נובע מענף הספנות העולמי. הוא נובע אמנם במידה ניכרת מכך אבל מה עם עסקאות בעלי העניין?. למשל האוניות שמשפחת עופר מכרה ל"צים" זה כשל ניהולי שנעשה במזיד. הם לקחו סיכונים שהוכחו כמסוכנים. זה לא רק משבר בענף הספנות. נרכשו בעסקת בעלי עניין והאוניות הללו הלכו לבית קברות לאוניות. צריך שכל עסקת בעלי עניין ב"צים" תעבור אישור אסיפת נציגות של בעלי אג"ח".

ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) אמר כי "הסדרי חוב היא לא בעייה יחודית ל"צים" אלא לחברות ציבוריות נוספות. המוטו הקיים הוא שכל עוד יש חגיגה וקצפת יש צד אחד שנהנה אבל כשנגמרת החגיגה וצריך לאכול חצץ שיני הציבור הם אלה שצריכים לעכל ולגרוס. אנו כנבחרי ציבור צריכים לתת את דעתנו לכך".

רפי דניאלי מנכ"ל "צים" אמר כי "הדגש בהסדר היה שאין מחיקת חובות. אנו לא הולכים לשום "תספורת" ו"צים" תעמוד במלוא ההתחייבויות במלוא המערכות. ההסדר המוצע מהווה קניית זמן לפריסת חובות לתקופה ארוכה על מנת לעבור את המשבר".

לדבריו, "ענף הספנות הוא מחזורי יש ירידה בביקוש בעקבות עודף היצע. אנו מדברים על פריסת תשלומים לתקופה שהחברה תהיה במצב שיכולה להחזיר את החובות. זה דגש חשוב בתוכנית מתחילתה. צים תחזור לפעילות שוטפת ורווחית ותהיה מסוגלת להחזיר את כל התשלומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully