וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים בדימונה מפגינים נגד העיתונאי השבדי

ענת קם

2.11.2009 / 12:19

העיתונאי השבדי דונלד בוסטרום שפרסם כתבה לפיה ישראל סוחרת באיברי פלסטינים מבקר בכנס תקשורת בדימונה. מחוץ לאולם מפגינים עשרות תלמידים - "דימונה אומרת לא לאנטישמיות"

עשרות מפגינים הגיעו היום (שני) לכנס התקשורת בדימונה בו התארח מוקדם יותר העיתונאי השבדי דונלד בוסטרום שפרסם את הכתבה לפיה צה"ל סוחר באיברי פלסטינים הרוגים בעיתון אפטונבלט. עשרות הצעירים נשאו שלטים עליהם כתוב "דימונה אומרת לא לאנטישמיות" וקראו קריאות תמיכה בצה"ל. הנערים שהפגינו הם תלמידים בבית הספר אפלמן ביישוב, בה משתתפים גם אנשי סגל ההוראה מבית הספר. הצעירים ניסו להיכנס למרכז בו מתקיים הכנס, אך נמנעה מהם הכניסה לאירוע והם מנהלים את ההפגנה מחוץ לכינוס.

בוסטרום הגיע כאורח של כנס דימונה השלישי לתקשורת. הדיון בו ישתתף בוסטרום לא צפוי לעסוק בעובדות שתוארו בכתבה, אלא לעסוק בזווית התקשורתית בלגיטימיות העיתונאית והאתית של הכתבה שפרסם בוסטרום. "הוא צפוי להתמודד עם שאלות קשות. אנחנו רוצים לשמוע מה יש לו להגיד ברמה העיתונאית", אמר דובר עיריית דימונה, אבי בן זיקרי, לוואלה! חדשות בטרם הכינוס. "בוסטרום הוא מן הסתם לא ידיד ישראל. הוא עשה לנו נזק הסברתי חמור בעולם כשהתבסס על תחקיר שהוא או מומצא או שהתבסס על עדויות לא מבוססות של פלסטינים".

בכתבה שפרסם בוסטרום נטען כי ישראל סוחרת באיבריהם של פלסטינים שנעצרו ונהרגו על ידי כוחות צה"ל. העיתון הביא את עדויותיהם של פלסטינים הטוענים כי צעירים שנעצרו על ידי צה"ל הוחזרו מתים כאשר חלק מאיבריהם הפנימיים חסרים. הכתבה זכתה לגינויים גורפים מנציגי הממשלה ומשרד החוץ, אך במקביל סירבה הממשלה השבדית לגנותה ונוצרה מתיחות גדולה בין שתי המדינות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully