וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים תחוקק חוק להקפאת היטל הבצורת

צבי זרחיה

2.11.2009 / 11:44

כך הודיע יו"ר הועדה, ח"כ משה גפני והסביר כי "במידה והממשלה לא תשנה את החוק ותקפיא את ההיטל, הועדה תגיש הצעת חוק כזו"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע כי הוועדה תחוקק חוק להקפאת היטל הבצורת בתקופת החורף. "לא נשאיר את המצב כמות שהוא. אם הממשלה לא תשנה את החוק ותקפיא את היטל בצורת אנו נגיש הצעת חוק כזו. גם לחברי הכנסת יש מה לומר ולא רק לממשלה. הציבור לא יכול לעמוד בגזירת היטל הבצורת". גפני אמר את הדברים בסיכום הדיון בהיטל הבצורת.

ועדת הכספים קראה לממשלה להקפיא את היטל הבצורת בתקופת החורף, לבטל חיובם של הנכים בקבלת אישורים מרופא לצורך הקלות בתשלום ההיטל וכן לאפשר לאלמנות ואלמנים לקבל צריכה שוטפת בלא תשלום היטל כמו למשפחה בת 4 נפשות. קריאה זו הביע הבוקר ח"כ אמנון כהן (ש"ס) יו"ר צוות הבדיקה לביטול מס הבצורת. כהן אמר כי "בתקופת החורף להקפיא את חוק הבצורת. בחורף לא צריך להעניש את האזרחים. החיסכון במים נעשה על ידי האזרחים ובחודשי הקיץ ירדה הצריכה כי האזרחים לקחו ברצינות וחסכו בצריכת המים".

תירוש לרגב: "את שקרנית"

הדיון בוועדה סוער. ח"כ מירי רגב (ליכוד) טענה שח"כ רונית תירוש (קדימה) תמכה בקדנציה הקודמת בחוק המים המנהיג רפורמה במחירי המים ויגרום בינואר 2010 להתייקרות של כ-50% בתעריפים. תירוש קראה לעברה " את שקרנית. לא הייתי בעד. לא הייתי תמכתי שלב ברפורמת המים".

תירוש טענה כי מאיימים עליה ויש גורמים שמפעילים את התקשורת כנגדה. "יש גורמים שמכוונים את התקשורת להחליש אותי זה רק מחזק אותי. זה ניסיון לאיים על חברי כנסת ולומר על תעשו את עבודתכם. היום זה אני מחר זה אתם תשמרו על מעמדנו וכוחנו".

תירוש הוסיפה כי "מעולם לא קראתי להפר את החוק אלא קראתי לסרבל ולהשעות את התשלום ככל שהחוק מתיר. אף אחד לא צריך ללמד אותי דמוקרטיה. אני יודעת מה ניתן לעשות בכלים הדמוקרטים העומדים לרשותינו. אם רציתי לקרוא למרד או למרי אזרחי הייתי אומרת אל תשלמו. אם טרחתי לנסח מסמך שבו אני מדריכה כיצד לעשות דברים בלי להפר את החוק".

נציגי עמותת עמ"י, עתיד מדינת ישראל, התפרצו לדיון חובשים מסיכות וטענו שה"היטל הוא שפעת חזירים". הם הורחקו על ידי סדרני הכנסת. סגן הממונה על התקציבים שאול מרידור אמר כי "כולם מדברים היום שאין משבר במשק המים אבל למרות החורף והגשמים אנו רחוקים מהממוצע הארצי ב-90%. החוק נועד להתמודד עם 5 שנות בצורת".

תמי שור, סמנכ"ל רשות המים, אמרה כי "אם החורף יהיה כזה שיאפשר לבטל את ההיטל נהיה הראשונים שנאמר זאת. אנו נמצאים כעת ב-400 מיליון קוב מתחת לקווים האדומים. הכנרת, למרות כל הגשמים שירדו, נמצאת במפלס של 220 מיליון מתחת לקווים האדומים. 5 שנים עברנו שבהן אחת לא היה חורף שנתן את כמויות המים שבו אנו צריכים. אם מישהו חושב שיודע להגיד בוודאות שהחורף יהיה משמעותי מעל לממוצע, רשות המים לא יודעת להגיד את זה". שור הוסיפה כי "הצורך לירידה בצריכה לא פחת גם אם יורד גשם. קשה לשכנע את הציבור שלגשם שיורד אין מרפא או תועלת מבחינת משק המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully