וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "עלינו לעקור את העשבים השוטים"

2.11.2009 / 11:19

גבי אשכנזי התייחס לראשונה ללכידת יעקב טייטל. "עלינו להוקיע כל תופעה פסולה של פגיעה בערכי כבוד האדם". גורם בשב"כ: "יש עדיין מחבלים יהודים שטרם הצלחנו להגיע אליהם"

(צילום: נעם כהן, גדעון צנטנר, הערוץ הראשון, עריכה: יאיר דניאל, לירז ליבנה, קריינות: אילן שניג)

"גם היום ניצבים בתוך החברה שלנו כאלה המנסים ליטול את החוק לידיהם ומבקשים לשנות את המציאות באמצעות הסתה ופגיעה בחפים ומפשע". כך פתח היום (שני) הרמטכ"ל גבי אשכנזי את ישיבת פורום המטכ"ל לציון 14 שנים לרצח יצחק רבין שנערכה במרכז רבין בתל אביב. זו ההתייחסות הראשונה של הרמטכ"ל על לכידת יעקב טייטל המואשם ברצח שני פלסטינים ובהנחת מטענים. "עלינו לזכור ולהזכיר כי מחויבותנו היא לעקור את אותם עשבים שוטים טרם יצמיחו רוע נוסף ולהוקיע מקרבנו כל תופעה פסולה של פגיעה בערכי כבוד האדם, בחוסנה הערכי של החברה ובאחידותה".

גורם בכיר בשירות הביטחון הכללי אמר היום כי "יש עדין מחבלים יהודים, שהשב"כ לא הצליח להגיע אליהם ואפשר שהם מתכננים את הפיגוע הבא". עוד אמר הגורם כי "יעקב טייטל, שנעצר בתחילת החודש בחשד לביצוע שורה של פיגועים נגד פלסטינים ויהודים, איננו סהרורי ואיננו מטורף. הוא קיצוני מאוד, יש לו אידיאולוגיה והוא פעל בזהירות, בנחישות ובתחכום".

החשוד ברצח פלשתינאים יעקב טייטל. אסור להשתמש
"יש עדין מחבלים יהודים, שהשב"כ לא הצליח להגיע אליהם ואפשר שהם מתכננים את הפיגוע הבא". טייטל/אסור להשתמש

מאז נעצר יעקב טייטל, סוערות הרוחות במקום מגוריו, ההתנחלות שבות רחל. אף שטייטל לא היה מוכר בקרב הקהילה הקטנה של היישוב, הזדרזו הבוקר גורמים בהתנחלות להדגיש שהם מגנים את המעשים המיוחסים לו. עיקר החשש בשבות רחל הוא מהנזק שעלול להיגרם למוניטין של המקום. הכתם שהותיר אשר ויזגן, תושב היישוב שרצח ב- 2005 ארבעה פלסטינים במטרה למנוע את תוכנית ההתנתקות, עודנו טרי.

רב היישוב, בן ציון עמר, ביקש להבהיר שאין קשר בין המקרים. "אנחנו מבכים גם על זה וגם על זה", אומר הרב עמר, "הקהילה שלנו לא קשורה לאידיאולוגיה או להשקפת העולם של האנשים האלה. יש לנו כאן 120 משפחות, בהם קציני צה"ל, עורכי דין ומהנדסים. אנחנו מחנכים כאן לאהבת הארץ ואומרים בבית הכנסת 'תפילה לשלום המדינה' בפה מלא. אם אכן החשדות נגד טייטל נכונים, זה איום ונורא ולא ברור איך דבר כזה יצא מהקהילה שלנו". מספר תושבים בהתנחלות סיפרו כי "ביישוב מביעים סלידה מהמעשים המיוחסים לטייטל. מדובר במעשים פסולים ואסורים ואנו שוללים אותם לחלוטין. אנו מקווים שמערכת הביטחון תגיע לחקר האמת".

גבי אשכנזי בגיוס חטיבת כפיר. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"גם היום ניצבים בתוך החברה שלנו כאלה המנסים ליטול את החוק לידיהם ומבקשים לשנות את המציאות באמצעות הסתה ופגיעה בחפים ומפשע". אשכנזי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully