וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן רותח מזעם על הילרי קלינטון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.11.2009 / 11:10

בביקורה באזור אמרה מזכירת המדינה כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות איננה תנאי לפתיחה במו"מ המדיני. ברשות הפלסטינית זועמים על התזוזה בעמדה האמריקאית

דבריה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, לפיהם הפסקת הבנייה בהתנחלויות איננה תנאי מקדים למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, מעוררים כעס רב ברשות הפלסטינית. גורם פלסטיני בכיר אמר (שני) לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, כי "האופטימיות לגבי הממשל האמריקאי התנפצה". עוד אמר כי בין הרשות לארה"ב שוררת "מתיחות" על רקע עמדותיה "החדשות של ארה"ב כלפי תהליך השלום".

לדברי הבכיר הפלסטיני, ההנהגה הפלסטינית מאוכזבת מאד מהצהרותיה של קלינטון, "בעיקר משום שהממשל האמריקאי שיגר מסרים מעודדים למספר מנהיגים ערבים, ביניהם אבו מאזן, בהם הבהיר להם כי יש להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לפי שייפתחו שיחות שלום".

הבכיר מסר כי לאחר שאבו מאזן שמע את דבריה של קלינטון, הוא "רתח מזעם" והודיע לה בצורה נחרצת כי הרשות הפלסטינית מסרבת לפתוח בשיחות שלום לפני הפסקת הבנייה בהתנחלויות ולפני שישראל תמלא אחר הסעיפים שאליהם התחייבה במפת הדרכים. הבכיר אמר עוד כי אובמה הבטיח לאבו מאזן ללחוץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לפני שייפתח משא ומתן.

אתמול אמר אבו מאזן בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערביה" כי עמדתה של ארה"ב "אינה הגיונית" כי "הקפאת הבנייה בהתנחלויות לתקופה של חצי שנה - אין משמעה הפסקה מלאה של הבנייה. זהו תנאי לחידוש תהליך השלום". הוא הבהיר כי אין מחלוקת בין הרשות לבין ארה"ב, אלא בין ארה"ב לבין ישראל שכן "ישראל היא זו שמכשילה את המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully