וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל יוצאים למלחמה במשרד הביטחון

יהושע בריינר

2.11.2009 / 10:07

נכי צה"ל פתחו במאבק נגד משרד הביטחון שלטענתם מקצץ במתן שירותים ותרופות. "היחס לנכי צה"ל הוא מביש ולא מכבד את המדינה ששלחה אותם לשדה הקרב"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

נכי צה"ל מסירים את הכפפות: אלפים מאוכלוסיית הנכים פתחו הבוקר (שני) במאבק נגד משרד הביטחון בגין מה שהם מכנים כיחס מזלזל כלפיהם ולאור קיצוצים חדים שחלו לדבריהם במתן תרופות ושירותים. הנכים מפגינים הבוקר וכן בשלושת הימים הקרובים מול לשכת משרד הביטחון בתל השומר, עד אשר יקבל שר הביטחון אהוד ברק את דרישותיהם למנוע את הקיצוצים.

"יש משבר אמון עמוק ביננו לבין משרד הביטחון", מסביר יו"ר מטה המאבק קובי יצחק, "התחילו לקצץ לנו בפיזיותרפיה, לא רוצים לשלוח קטועי רגליים לטיפולים מתאימים ואנחנו מוצאים את עצמנו מתחננים בפני בתי משפט עבור דברים שמגיעים לנו. אגף השיקום לא משתף איתנו פעולה והקיצוצים רק ממשיכים. לאן הולך הכסף שמגיע לנו? כנראה לסוויטות בפריז כי אנחנו בינתיים נאלצים לוותר על הזכויות שלנו".

היחס לנכים - מביש

חלק ניכר מהטענות של הנכים הוא על היחס, כשלטענתם רבים במשרד הביטחון רואים בחלקם נוכלים, המעוניינים להשיג כספים נוספים. "היחס לנכי צה"ל הוא מביש ולא מכבד את המדינה ששלחה אותם לשדה הקרב", מספר חיים בר, יו"ר ארגון נכי צה"ל, "רצה הגורל ולשכות השיקום של מחוז תל אביב וגוש דן ממוקמות סמוך לבקו"ם. הדבר משדר מסר חריף למתגייסים הטריים ולבני משפחותיהם - משרד הביטחון לא ערב לכם ומדינת ישראל תשכח מכם. למענם ולמען עשרות אלפי נכי צה"ל הקיימים שמקבלים יחס מחפיר ממשרד הביטחון ושומעים בכלי התקשורת שהם חבורה של נוכלים, אנו מקיימים את המאבק".

"משרד הביטחון מעוניין להגיע לפשרה עם אוכלוסיית נכי צה"ל, אולם לצערנו על אף פניותינו אליהם, הם מסרבים לדון עמנו", כך אומרים היום במשרד הביטחון בתגובה להפגנה שקיימו הנכים בתל השומר. עוד נמסר ממשרד הביטחון כי "המשרד לא קיצץ בתקציבי אגף השיקום ופועל כל העת לשיפור איכות הטיפול". לדברי גורם במשרד, "סכסוכים פנימיים בתוך ארגון נכי צה"ל הוא הגורם שהוביל למאבק הנוכחי וכי רוב אוכלוסיית הנכים דווקא מרוצה מהטיפול אותו היא מקבלת".

  • עוד באותו נושא:
  • נכי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully