וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לכו להתחסן נגד שפעת החזירים"

נעמה טלמור

2.11.2009 / 10:46

ראש הממשלה הגיע לבית החולים איכילוב בת"א כדי לפתוח את מבצע החיסונים הגדול למחלה שגבתה את חייהם של 39 ישראלים. "תפקידם של האזרחים הוא ללכת ולהתחסן"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו המשמש גם כשר הבריאות הגיע היום (שני) לבית החולים איכילוב בתל אביב וחזה מקרוב בפתיחת מבצע החיסונים הגדול ביותר בישראל למחלת שפעת החזירים. את נתניהו ליוו בביקור סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות ד"ר איתן חי עם. במסגרת הביקור, צפה ראש הממשלה בצוות רפואי שהתחסן מפני השפעת.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית החולים אמר נתניהו כי "באתי כדי לעקוב מקרוב על תחילת מבצע החיסון. שפעת החזירים פרצה לפני מספר חודשים והחלה לשטוף את העולם, כפי שצפינו יש עלייה משמעותית בהתפשטות. היעד היה להביא לרכישת חיסונים במהירות האפשרית לכלל האוכלוסייה. אנחנו בקו הראשון של המדינות המפותחות בעולם".

הפטנט הסיני לשפעת החזירים. נועם אשל
"אנחנו בקו הראשון של המדינות המפותחות בעולם"/נועם אשל

עוד אמר נתניהו כי "תקצבנו את מבצע החיסון בכחצי מיליארד שקלים ונאלצנו לצמצמם פעולות אחרות. ביטחון החיים קודם לכל, תפקידם של האזרחים ללכת ולהתחסן. לא בריצה בהולה מכיוון שיש סדר, אך על פי הוראות משרד הבריאות. אני מאמין שנעבור את החורף הזה. ישנה גם היערכות בבתי החולים ובמערכת החינוך ואני מבקש מהאזרחים ללכת ולשתף פעולה ולהתחסן".

במשרד הבריאות אומדים את מספר האנשים שנמצאים בקבוצות הסיכון וכן את הצוותים הרפואים בכמיליון בני אדם. עוד אומרים במשרד כי 750 אלף מתוכם צפויים להתחסן בחודשים הקרובים. כמו כן מעריכים במשרד כי ניתן יהיה להרחיב את מבצע החיסון לכלל האוכלוסייה כבר במהלך החודש הבא. מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי עם הגיב לשאלת העיתונאים באשר למידת ההיענות של הצוותים הרפואיים ללכת להתחסן ואמר: "פתחנו מערכת מחשוב בכדי שנדע בכל רגע נתון כמה מאנשי הצוותים כבר התחסנו. במקומות שנגלה שלא התחסנו צוותים רפואיים, נתעסק בזה עד לרמה האישית".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "בתוך כשבועיים צפוי להגיע החיסון שאינו כולל את האדג'ובנט, בכדי שנשים הרות וילדים מתחת לגיל 3 יוכלו להתחסן". עוד אמר סגן השר ליצמן כי "בתחילת הדרך היו טענות כלפינו למה לא קיבלנו החלטה בזמן לגבי חיסונים ובסוף הדרך שאלו למה בכלל צריך חיסונים".

אוכלוסיות היעד שהוגדרו לחיסון בשלב הראשון הינן עובדים במערכת הבריאות (למעט נשים בהריון), קבוצות בסיכון בני 3 שנים ועד 65 שנים (למעט נשים בהריון) ובני בית של תינוקות עד גיל חצי שנה המשתייכים לקבוצות הסיכון.

קבוצות הסיכון הינם חולים במחלות לב, במחלות ריאה, חולים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסון, ומטופלים בדיאליזה. החיסון יינתן במנה אחת, למעט לילדים בגיל 3-10 שנים אשר יחוסנו בשתי מנות ברווח זמן של לפחות 3 שבועות ביניהן. לעת עתה יינתנו חיסונים בשני תרכיבים: PANDEMRIX של חברת GSK ו- FOCETRIA של חברת NOVARTIS.

בתוך כך, אתמול פורסם כי שלושה בני אדם נוספים שמתו כתוצאה מהמחלה. מדובר על גבר בן 52 שסבל ממחלות רקע קשות ומת בבית החולים שיבא בתל השומר, בצעיר בן 29 שסבל מהשמנת יתר ועישן בצורה כבדה ומת בבית החולים מאיר בכפר סבא ועל אישה בת 75, שסבלה ממחלת רקע קשה ומתה בבית החולים רמב"ם בחיפה. ממשרד הבריאות נמסר כי מאחר ולא ניתן לשלול קשר לשפעת החזירים, הוחלט למנות את השלושה כקורבנות המחלה. בכך עלתה מספר המתים משפעת החזירים בישראל ל-39.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully