וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שיהודים מתכננים את הפיגוע הבא"

2.11.2009 / 9:06

גורם בכיר בשב"כ שהתייחס למעצרו של יעקב טייטל, מדגיש כי "יש עדיין מחבלים יהודים, שהשב"כ לא הצליח להגיע אליהם". תושבי ההתנחלות שבות רחל חוששים מהפגיעה בתדמית היישוב

(צילום: נעם כהן, גדעון צנטנר, הערוץ הראשון, עריכה: יאיר דניאל, לירז ליבנה, קריינות: אילן שניג)

גורם בכיר בשירות הביטחון הכללי אמר הבוקר (שני) כי "יש עדיין מחבלים יהודים, שהשב"כ לא הצליח להגיע אליהם ואפשר שהם מתכננים את הפיגוע הבא". עוד אמר הגורם כי "יעקב טייטל, שנעצר בתחילת החודש בחשד של ביצוע שורה של פיגועים נגד פלסטינים ויהודים, איננו סהרורי ואיננו מטורף. הוא קיצוני מאוד, יש לו אידיאולוגיה והוא פעל בזהירות, בנחישות ובתחכום".

מאז נעצר יעקב טייטל סוערות הרוחות בהתנחלות שבות רחל, מקום מגוריו. אף שטייטל לא היה מוכר בקרב הקהילה הקטנה של היישוב, הזדרזו הבוקר גורמים בהתנחלות להדגיש שהם מגנים את המעשים המיוחסים לו. עיקר החשש בשבות רחל הוא מהנזק שעלול להיגרם למוניטין של המקום. הכתם שהותיר אשר ויזגן, תושב היישוב שרצח ב- 2005 ארבעה פלסטינים במטרה למנוע את תוכנית ההתנתקות, עודנו טרי.

רב היישוב, בן ציון עמר, ביקש להבהיר שאין קשר בין המקרים. "אנחנו מבכים גם על זה וגם על זה", אומר הרב עמר, "הקהילה שלנו לא קשורה לאידיאולוגיה או להשקפת העולם של האנשים האלה. יש לנו כאן 120 משפחות, בהם קציני צה"ל, עורכי דין ומהנדסים. אנחנו מחנכים כאן לאהבת הארץ ואומרים בבית הכנסת 'תפילה לשלום המדינה' בפה מלא. אם אכן החשדות נגד טייטל נכונים, זה איום ונורא ולא ברור איך דבר כזה יצא מהקהילה שלנו".

החשוד ברצח פלשתינאים יעקב טייטל. אסור להשתמש
"לא ברור איך דבר כזה יצא מהקהילה שלנו", טייטל/אסור להשתמש

הרב עמר מספר כי לא הכיר את טייטל אישית. "למעט 'בוקר טוב', לא דיברתי איתו. הוא היה אדם מופנם ושקט, שבקושי דיבר עברית. הדברים שמייחסים לו הם לא חלק מהיהדות. אין להם שום אחיזה או שייכות למציאות הרוחנית של תורת ישראל".

מספר תושבים בהתנחלות סיפרו כי "ביישוב מביעים סלידה מהמעשים המיוחסים ליעקב טייטל. מדובר במעשים פסולים ואסורים ואנו שוללים אותם לחלוטין. אנו מקווים שמערכת הביטחון תגיע לחקר האמת".

"יחד עם זאת", הוסיפו התושבים, "היישוב מייחל ומתפלל שהחשדות נגד טייטל יתבררו כבלתי נכונות וכל עוד לא הוכחה אשמתו אנו מאמינים בחפותו. היישוב גם מבקש להדגיש כי הניסיונות מצד גורמי השמאל לנצל את המצב להסתה כנגד כלל המתנחלים הם מכוערים ועלובים".

גם בקרב הימין מגנים את הפעולות המיוחסות לטייטל, אך במקביל מנסים למנוע את הכתמת שמם. "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיונות של עיתונאים ופוליטיקאים לנצל את הנסיבות המצערות כדי לעשות הון פוליטי על גבם של המתיישבים", אומרים בוועד מתיישבי בנימין, "גם אם יש מי שעשה מעשים שלא ייעשו, עדיין אוכלוסיית המתיישבים היא האיכותית, המוסרית והערכית ביותר במדינת ישראל".

עדכון ראשון: 6:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully