וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק חדש? יחודש המו"מ על הרפורמה בחינוך

נעמה טלמור

1.11.2009 / 22:01

ארגון המורים ומשרדי האוצר והחינוך החליטו לפתוח במשא ומתן שמטרתו להשלים את הרפורמה במערכת החינוך. השר סער: "יש לעשות ניסיון משותף ורציני לקדם את מערכת החינוך"

האם שר החינוך גדעון סער הודיע הערב (ראשון) בכנס ארגון המורים העל יסודיים כי קיים היום ישיבה בהשתתפות יו"ר ארגון המורים רן ארז, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ד"ר אודי ניסן, הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ומנכ"ל משרד החינוך ד"ר שמשון שושני, שבסופה הגיעו להסכמה לפתוח במשא ומתן בין המדינה לבין ארגון המורים שמטרתו היא להגיע להסכם שישלים את החלטות כלל מערכת החינוך לרפורמה.

סער חשף כי המשא ומתן יכלול טיפול בתכני הלימוד, בארגון הלימודים, במתכונת שבוע העבודה וכן בשכר המורים. המשא ומתן צפוי להיפתח שבוע הבא ויתקיים בצוותי עבודה, ובראשו יעמוד ד"ר שושני. "עדכנתי בכך את ראש הממשלה ועוד קודם לכן את שר האוצר. היום יש שעת רצון במערכת החינוך בראשותי, במשרד האוצר, ובארגון המורים וצריך לעשות ניסיון כן, משותף ורציני לקדם את מערכת החינוך למען התלמידים ועתיד המדינה. יש לי תקווה שנוכל להתקדם ביחד. אנו פועלים מהיום הראשון שנכנסתי לתפקיד לחזק את מעמד המורה כי בלעדיו בחברה הישראלית יהיה קשה לשנות את פני מערכת החינוך".

לפני כשנתיים הוחלה רפורמת "אופק חדש" בבתי הספר היסודיים ולאחר מכן בגני ילדים ובחטיבות הביניים. החתימה של הסתדרות המורים הגיעה כשנה לאחר שהחלה הרפורמה בפועל, דבר שיצר מצב לפיו ארגון אחד מקבל שכר גבוה יותר עבור מוריו בתמורה למספר שעות נוספות ואילו רוב מורי ארגון המורים, למעט בחטיבות הביניים אינם שותפים ברפורמה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז ניסה במשך שנים להגיע להסכם עם המדינה לרפורמה במערכת החינוך, אך לאחר שיחסיו עם שרת החינוך לשעבר יולי תמיר עלו על שרטון, נדחתה האפשרות להגעה להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully