וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בג"ץ יחייב את המדינה למגן את אשקלון?

רמי שני

1.11.2009 / 21:22

ועד ההורים באשקלון והעירייה החלו בהליך פנייה לבג"ץ בטענה כי רשויות המדינה מזניחות את חובתן להגן על ילדי העיר. "אין ברירה, אלא לפנות לערוץ המשפטי שיורה על מיגון העיר"

עיריית אשקלון פתחה היום (ראשון) בהליכי עתירה לבג"ץ, במטרה לחייב את המדינה להשלים את מיגון מוסדות החינוך בעיר. על פי התחייבות הרשויות היו אמורים עשרים ואחד גני ילדים ועוד כעשרה מוסדות חינוך שונים לקבל מיגוניות. אולם עד עתה מוגנו תשעה מוסדות חינוך בלבד.

סופי חטובלי פנחס, חברת ועד ההורים העירוני, אמרה לוואלה! חדשות כי "כל המאבקים שעשינו עד היום, הואילו מעט מאוד. המדינה הסכימה שצריך למגן וההסכמה נשארה על הנייר. לנו לא נשארה ברירה, אלא לפנות לערוץ המשפטי". פנחס הוסיפה כי "בשדרות ובישובים בעוטף עזה זה הצליח. אני מקווה שגם אנחנו נצליח בדרך הזאת, לשמור על החיים של הילדים שלנו בצורה הכי מיטבית".

המיגוניות, אותן החל פיקוד העורף להניח ליד מוסדות החינוך, הן למעשה מבנים שנועדו לאפשר כניסה של מספר גדול של בני אדם. באשקלון אין כמעט אמצעי מיגון אחרים והדרך היחידה להתגונן בשעת שמיעת כריזת ההתראה היא להיכנס לתוך מבנה או לעמוד מאחורי קיר.

הרקטה האחרונה שהתפוצצה בתחומי אשקלון (למעט כמה שהתפוצצו באזור התעשייה הדרומי שלה), נפלה בשטח בית ספר תיכון וגרמה לנזק רב. הפגיעה התרחשה ביום שבת, יום לפני שתלמידי בית הספר שבו ללימודים עם תום מבצע "עופרת יצוקה", ולכן איש לא היה במקום ובאורח נס לא היו נפגעים.

באשקלון הביעו אכזבה מכך שלמרות ההבטחות הרבות שקיבלה העיר משרים, חברי כנסת וגורמי ביצוע אחרים, עד עתה טרם מוגנו כל מוסדות החינוך בעיר וברבים מהם אין עדיין שום אמצעים יעילים להגנה על הילדים. בעירייה אישרו שהיועץ המשפטי של העיר קיבל אישור לפתוח בהליכים כדי להגיש את העתירה לבג"ץ בעניין זה. ועד ההורים של אשקלון הודיע כי הוא תומך בעירייה ומברך על החלטתה להגיש בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully