וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ילדי הזרים צריכים להישאר בארץ"

פנחס וולף

1.11.2009 / 20:13

שר הביטחון נשא דברים בישיבת לשכת מפלגת העבודה ואמר כי "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה תשובה אחרת מלבד שהילדים הללו יישארו בארץ ויטופלו כמו כל ילד אחר"

שר הביטחון, אהוד ברק, נשא היום (ראשון) דברים בישיבת לשכת מפלגת העבודה שנערכה בבית ברל בכפר סבא. ברק התייחס לנושא ילדי העובדים הזרים ואמר כי "עמדתנו בנושא ברורה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה תשובה אחרת מלבד שהילדים יישארו פה ויטופלו כמו כל ילד אחר. אין זה במקום לעסוק ברצינות בתופעה של הגירה זרה ולנהוג בה בצורה כזו שלא תשנה דמותה של מדינת ישראל".

ברק התייחס גם לתהליך המדיני ואמר כי "צריך הסתכלות אחראית. צריכה להיות עמדה ברורה. אבל גם ראש זקוף ולא להתנודד מול כל כותרת שנובעת בין היתר מהעובדה שאנחנו לא שליטים יחידים פה. יש אותנו, ואת הפלסטינים, ואת העולם הערבי, והאירופים והאמריקאים. זה לא שאנחנו אומרים מילה ומיד זה קורה. מצד שני, יש לצפות מאיתנו לאחריות – אנחנו בממשלה כל עוד אנחנו מרגישים שאנחנו משפיעים על קיום תהליך מדיני".

לדי עובדים זרים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"לא יכולים להרשות לעצמנו תשובה אחרת מלבד שהילדים יישארו פה"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בנוגע למחלוקת סביב פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה אמר ברק כי "נושאים כמו פיצול היועץ המשפטי לממשלה לא יכולים להיות נושא ליוזמות חקיקה חתרניות. הדרך להתמודד עם העניין הזה הוא למנות את היועץ המשפטי הנוכחי על פי כל הכללים הנהוגים עד היום. אם יש מחשבות אחרות, ניתן למנות ועדה ציבורית, יושבים על המדוכה ומביאים את ההמלצות להכרעת הממשלה".

ברק התייחס אף למצב במפלגת העבודה ואמר כי "המצב הפנימי שלנו לא פשוט. הכניסה שלנו לממשלה לוותה בהתנגדות. אני רוצה לקרוא לכל החברים לחזור הביתה. למפלגת העבודה יש עבר מפואר ועשייה מפוארת בהווה. העבודה צריכה לחזור למקומה הטבעי בהנהגת המדינה. זה נראה רחוק לכמה אנשים. לי זה נראה מעשי, אך לשם כך עלינו לחזור לאחדות הפעולה לצד חרות של מחשבה, ויכוח ומחלוקת לוהטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully