וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "ילדי הזרים קיבלו זמן, אך לא מעמד"

פנחס וולף ואייל דץ

1.11.2009 / 20:01

ראש הממשלה נתניהו החליט שוועדה בראשותו של השר אלי ישי, שתמך בגירוש ילדי העובדים הזרים, היא שתקבע את עתידם. ח"כ חנין: "אין שום סיבה להמשיך לדחות ההחלטה"

טל אנגלנדר

(צילום: גדעון צנטנר)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פירסם הערב (ראשון) את החלטתו בעניין גירוש ילדי העובדים הזרים. לפי ההחלטה, ילדי עובדים זרים, שלומדים בתש"ע במערכת החינוך הממלכתית מתחילת שנת הלימודים – יוכלו להשלים את לימודיהם בשנת הלימודים הנוכחית בישראל. במקביל תוקם ועדה מקצועית בראשות שר הפנים, אלי ישי, שתיבחן באופן פרטני עד לסוף מאי 2010 את עניינם ושהותם ותוך מתן תשומת לב להחלטות ממשלה קודמות, למדיניות הממשלה ולשינויים הנדרשים. החלטה זו לא תחול על כל השוהים הבלתי חוקיים האחרים, בלי קשר לגילם.

אלי ישי, שצפוי לעמוד בראש הוועדה שתקבע את גורלם של ילדי העובדים, אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "ילדי העובדים הזרים קיבלו זמן, אך הם לא קיבלו מעמד". ישי רמז בדבריו כי יפעל, במסגרת היותו ראש הוועדה, לגירושם של ילדי העובדים הזרים.

נוסף על כך, ראש הממשלה הטיל על שר האוצר, יובל שטייניץ, להוביל צוות שיכלול בין היתר את שר הפנים ושר המשפטים, לגיבוש מדיניות כוללת לצמצום מספר העובדים הזרים הבלתי חוקיים בישראל. הצוות יעסוק בין היתר בהחמרת הענישה על מעסיקים מפרי חוק, הגברת אכיפת החוק והקמת מכשול קרקעי לאורך גבול הדרום.

חבר הכנסת דב חנין אמר בתגובה להחלטה כי "אין שום סיבה להמשיך לדחות ההחלטה. בעוד תשעה חודשים הילדים לא יהיו פחות פליטים ופחות מחוברים לחברה הישראלית. הגיע הזמן שישראל תגבש מדיניות כוללת ביחס לפליטים ומהגרי עבודה. במרכזה של מדיניות זו חייבות לעמוד נורמות אישיות של יחס הגון לכל מי שהגיע אלינו כאשר ברח על נפשו".

ארגון "מוקד סיוע לעובדים זרים" הביע אכזבה "מהחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להחליט בסוגיית ילדי הזרים במשך שנה נוספת". בהודעה שפירסם הארגון נכתב כי "דיון במדיניות ההגירה באמצעות וועדה הוא דבר חשוב ביותר, בעיקר במדיניות הנצלנית של ה"דלת המסתובבת", אך אין בכך סיבה להימנע מהפתרון היחיד הצודק בו תומכים רב שרי הממשלה, להעניק מעמד ל-1,200 ילדי הזרים שהם ישראלים לכל דבר. כעת, במקום להתרכז בלימודים, צפויים הילדים לשנה נוספת של מתח וחרדה מיותרים מפני עתידם".

הערב התקיים בתל אביב אירוע מחאה נגד גירוש הילדים. באירוע נכחו מאות תומכים והתקיימו הופעות שונות.

לדי עובדים זרים. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לדי עובדים זרים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ישי: "יש פה הרבה צביעות"

מוקדם יותר היום, אמר שר הביטחון אהוד ברק בישיבת לשכת מפלגת העבודה כי "עמדתנו בנושא ילדי העובדים הזרים ברורה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה תשובה אחרת מלבד שהילדים הללו יישארו פה ויטופלו כמו כל ילד אחר. יש לעסוק ברצינות בתופעה של הגירה זרה ולנהוג בה בצורה כזו שלא תשנה דמותה של מדינת ישראל".

היום נגמרה דחיית שלושה החודשים שהושגה בהכרעה על גירוש הילדים. גם שרת התרבות לימור לבנת התייחסה לנושא ואמרה כי "אסור לגרש את הילדים האלה, מדובר בפחות מ-1,200 ילד. צריך למצוא פתרון, מוקדם ככל האפשר". לבנת אמרה בעבר כי אם ועדת השרים תחליט על גירוש היא תגיש ערר לישיבת הממשלה.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי מתח ביקורת חריפה על השרים המתנגדים לגירוש הילדים והאשים אותם בהתחסדות. ישי אמר כי "יש פה הרבה צביעות, יש שרים כמו יצחק הרצוג שמעדיפים להתיפייף משום שהכותרת חשובה להם יותר מטובת המדינה. ההחלטה התקבלה כבר בעבר וזה נפל עליי שאני צריך ליישם אותה. אם לא תהיה מדיניות ברורה, מאות אלפי עובדים זרים יבואו ויאיימו על המפעל הציוני".

ישי הבהיר בעבר כי למרות הלחצים המופעלים עליו, הוא נחוש לגרש את מהגרי העבודה וילדיהם, בין השאר בשל האיום שהם מהווים על זהותה היהודית של המדינה. "במציאות שאתה מכניס אלפי עובדים זרים, המדינה היהודית שלנו לא תהיה בסוף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully