וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: יש מיעוט שלא מקבל את שלטון החוק

פנחס וולף, יהושע בריינר ואיילה חננאל

1.11.2009 / 20:08

רה"מ בירך את כוחות הביטחון ואמר כי עוד ישנו מיעוט המסרב לקבל הכרעה דמוקרטית. פרופ' זאב שטרנהל: "מדובר בטרוריסט". ח"כ א-סנע: "לייבש את ביצת ההתנחלויות"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית הערב (ראשון) בעקבות מעצרו של המחבל היהודי, יעקב טייטל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב את תגובתו על הפרשה בה הוא טוען כי עדיין קיים מיעוט במדינה שאינו מוכן לקבל הכרעה דמוקרטית. " עדיין קיימים בקרבנו מעטים שאינם מוכנים לקבל הכרעה דמוקרטית ואינם מוכנים לקבל את עליונות החוק. הם אינם מייצגים את רוב רובו של העם על כל פלגיו. הם מהווים מיעוט קטן בשוליים". עוד הוסיף ראש הממשלה כי הוא מברך את שירות הביטחון הכללי ואת גורמי אכיפת החוק.

פרופ' זאב שטרנהל התייחס הערב לפרסום הידיעה לפיה טייטל חשוד בהטמנת מטען חבלה סמוך לדלת ביתו ולפציעתו. פרופ' שטרנהל אמר כי "אם מבצע הפיגוע לא היה נתפס, החברה הישראלית הייתה משלמת את המחיר. אני מקווה שמערכת אכיפת החוק שבידיה נמצא הפושע תטפל בטרוריסט הזה כפי שהיא מטפלת בכל טרוריסט יהודי או ערבי".

רב ניצב דודי כהן, מפכ"ל המשטרה, התייחס הערב לפרשה ואמר כי "מדובר בחקירה ביטחונית מורכבת ומסועפת, שנוהלה בשיתוף פעולה של השב"כ ומשטרת ישראל, שכלל את המחוזות ירושלים ושי וכן יחידות מקצועיות במטה הארצי. פענוח שרשרת האירועים החמורים חשף עולם אפל ומסוכן במהלכו ניטלו חיי אדם ונפצעו בני אדם אחרים, וזאת לכאורה על רקע אידיאולוגי קיצוני. החשיפה המקצועית וסיכול המשך הפעילות הפלילית של החשוד מקבלים חשיבות עליונה בכל הנוגע לשמירת בטחון הפנים הסדר הציבורי ועליונות שלטון החוק". המפכ"ל שיבח את חוקרי השב"כ והמשטרה "על החקירה המאומצת והמקצועית" וציין לחיוב את "שיתוף הפעולה בין הארגונים".

שר הביטחון אהוד ברק, בירך את כוחות הביטחון והזהיר מפני "אלמנטים סהרוריים" פן יכתיבו את סדר היום הלאומי. "אני מברך את השב"כ ואת כוחות הביטחון על פענוח הפשעים. מדובר בהישג חשוב במאבק על הדמוקרטיה שיביא לעשיית צדק. מבלי להיגרר להכללות, אסור לנו כחברה לאפשר ליחידים ולאלמנטים סהרוריים להכתיב את סדר יומנו הלאומי".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן הזהיר מפני מקרים שכאלו ואמר כי "למדינת ישראל יש סכנה אדירה מקיצונים יהודים ומקיצונים מוסלמים. אותם סיקרקיים וקיצונים לפני 2000 שנה הוציאו אותנו לגלות וכעת הם יכולים להדליק אש שתפגע בכל מדינת ישראל. אני מגנה את כל המעשים הנוראים. לא ניתן להשתיק שיח פוליטי באמצעות מטעני חבלה והסתה מכל סוג שהוא. הסכנה מצד מחבלים יהודים היא אדירה. על השב"כ והמשטרה לעשות הכל כדי לנטרל אותם ועלינו לחזור לישראל השפויה".

ח"כ אבי דיכטר, השר לבטחון פנים לשעבר, אמר כי "מי שאינו מהסס לבצע פיגוע טרור כנגד מי שדוגל באידיאולוגיה לאומית או אזרחית שונה משלו, מתחיל עם מטען דמה, יעבור דרך מטען אמיתי ויסיים בירי כדי להרוג". דיכטר הוסיף כי "המחבל שהניח את המטען בפתח ביתו של פרופ' שטרנהל ביקש להורגו. מי שאינו מצטרף לגינוי מעשהו, הופך עצמו לתומך במחבל ובמעשיו. ביום השנה לרצח רבין יש לכל העיסוק בנושא משנה תוקף".

יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, אמר כי הוא "מגנה בתוקף את מעשיו של המחבל היהודי. זו התנהלות מטורפת של אדם בודד והיא זרה לדרכה של היהדות".

החשוד ברצח פלשתינאים יעקב טייטל. אסור להשתמש
יעקב/אסור להשתמש

מספר תושבי ההתנחלות שבות רחל הגיבו אף הם למעצר וסיפרו כי "ביישוב מביעים סלידה מהמעשים המיוחסים ליעקב טייטל. מדובר במעשים פסולים ואסורים ואנו שוללים אותם לחלוטין. אנו מקווים שמערכת הביטחון תגיע לחקר האמת. יחד עם זאת, היישוב מייחל ומתפלל שהחשדות נגד טייטל יתבררו כבלתי נכונות וכל עוד לא הוכחה אשמתו אנו מאמינים בחפותו. היישוב גם מבקש להדגיש כי הניסיונות מצד גורמי השמאל לנצל את המצב להסתה כנגד כלל המתנחלים הם מכוערים ועלובים".

ח"כ יולי תמיר (עבודה) אמרה כי "ביום השנה לרצח רבין מסתבר שבית הגידול בימין הקיצוני ממשיך לגדל עשבים שוטים שמסכנים את החברה הישראלית".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר כי "פרשת טייטל היא הוכחה חדה להתגברות ההסתה והאלימות הפוליטית בישראל. לאחר רצח רבין מתגלה בישראל עוד "עשב שוטה", כביכול. אך יעקב טייטל איננו "עשב שוטה". הורוביץ הוסיף כי "דעותיו ומעשי הטרור הנפשעים, בהם הודה בחקירתו, צמחו על קרקע המזון המורעלת של קבוצות מסוימות בימין הקיצוני האלים, המסית לשנאת האחר ומבקש להרוס את הדמוקרטיה הישראלית".

חבר הכנסת ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) אמר כי "ההתנחלויות הן חממות לגידול רוצחים". א-סנע קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "לייבש את הביצה של ההתנחלויות ובכך לחסל את היתושים הטרוריסטים הגדלים על ביצות ההתנחלויות".

סגן ראש השב"כ לשעבר, ח"כ ישראל חסון (האיחוד הלאומי) אמר כי "אני מצפה שההנהגה היהודית ביהודה ושומרון תוקיע ותגנה את מעשיו הנפשעים של טייטל. עם זאת אל לנו להכתים ציבור שלם - לפעמים בערוגה מטופחת מוצאים גם עשבים שוטים".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר כי "אינני בעד אלימות, וודאי שלא כנגד יהודים, אך על גורמים כמו הפרופסור שטרנהל לעשות חשבון נפש, באמירותיו והמלצותיו לערבים לפגוע רק במתנחלים יש משום התרת דם ופרובוקציה שהביאה לאלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully