וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "הבעיה לחידוש המו"מ - ההתנחלויות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.11.2009 / 18:37

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט הבהיר במסיבת עיתונאים עם עמיתו הירדני כי "לא הגיוני להמשיך במשא ומתן בזמן שהבנייה בהתנחלויות נמשכת"

לאחר שהילרי קלינטון, שביקרה אתמול בישראל, הבהירה שהקפאת ההתנחלויות אינה תנאי מוקדם מבחינת ארצות הברית למשא ומתן, על אף דרישת הפלסטינים, זוכה הרשות לקבל גיבוי ממצרים. שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום (ראשון) כי ארצו מבינה את עמדתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נגד חידוש המשא ומתן עם ישראל לפני הפסקת הבנייה בהתנחלויות. במסיבת עיתונאים שקיים עם עמיתו הירדני, נאסר ג'ודה, אמר אבו אל-רייט כי "לא הגיוני להמשיך במשא ומתן בזמן שהבנייה בהתנחלויות נמשכת, בעיקר במזרח ירושלים. על כן, אנחנו מבינים את העמדה הפלסטינית כלפי נושא זה".

לדברי אבו אל-רייט, "מאמצי השלום ניצבים בפני בעיה אמיתית, שמקורותיה הן התעקשותה של ישראל שלא למלא אחר התחייבויותיה במפת הדרכים, הדורשת הפסקה מלאה של הבנייה בהתנחלויות". הוא הביע תקווה שהפלסטינים יקבלו ביטחונות מהממשל האמריקאי בכל הנוגע להתנחלויות, למזרח ירושלים ולתהליך השלום, "כפי שאמר הנשיא ברק אובמה בפני העצרת הכללית של האו"ם".

שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה אמר במסיבת העיתונאים כי "ההזדמנות להשיג שלום עדיין קיימת", אולם הבהיר כי קיימים עדיין מכשולים ופערים בין הצד הפלסטיני לישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully