וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טייטל - מחתרת של איש אחד

1.11.2009 / 18:29

בשב"כ מתארים את יעקב טייטל כאדם בעל חזות נורמטיבית אבל עם אידיאולוגיה קיצונית, חיבה עזה לכלי נשק ורובים וכן היסטוריה של פעולות אלימות

יעקב (ג'ק) טייטל, החשוד בהטמנת מטען החבלה בפתח ביתו של פרופ' זאב שטרנהל לפני כשנה וברציחות שונות של פלסטינים, נולד בשנת 1972 בפלורידה, ארצות הברית. הוא נשוי ואב לארבעה ילדים. בעל תואר במנהל עסקים ועובד כטכנאי מחשבים ומעצב אתרי אינטרנט.

בשנת 1997 עלה לארץ ובאותה שנה ביצע שני מעשי רצח וכן דקר פלסטיני בגן העצמאות בירושלים. בתום השנה חזר לארצות הברית ושם לדברי השב"כ הסתבך עם רשויות החוק האמריקאיות בחשד למעשים פליליים בעבירות אלימות. בשנת 2000 עלה טייטל ארצה שוב ואז נחקר על ידי המשטרה לאחר ששמו נקשר במעשי רצח, אולם משלא הוכחה אשמתו הוא שוחרר.

מכריו של טייטל ותושבי ההתנחלות שבות רחל שם התגורר מאז עלייתו, מעידים עליו שהוא אדם שלא היה מעורב בחיים הקהילתיים ביישוב ושלא היה מוכר כלל בקרב פעילי ימין עד לחשיפת הפרשה. גם לדברי גורמים בשב"כ ומכריו של טייטל מדובר באדם נורמטיבי לחלוטין שגיבש לעצמו אידיאולוגיה קיצונית באופן עצמאי ויישם אותה.

משה אביטן, גיסו של טייטל, העיד כי טייטל הוא "אדם שקט שמעולם לא פגע באיש, ואין לו שום קשר למקרים שמנסים לייחס לו". אביטן סיפר כי "מאז מעצרו עוברים עלינו ימים לא קלים, כאשר השב"כ מתנכל מסיבות לא ברורות למשפחתנו. הם הגיעו לביתי באישון ליל והפכו את הבית, אף על פי שידעו על מצב בריאותי הקשה".

במערכת הבטחון יודעים לספר כי טייטל היה חובב מושבע של כלי נשק וזאת הם מייחסים לילדותו של טייטל, שעבר דירה פעמים רבות וחי בעיקר בבסיסי צבא, בשל עיסוקו של אביו שהיה רופא שיניים ביחידת המארינס. בשב"כ אומרים שטייטל לימד את עצמו כיצד להכין מטענים ואף ביצע ניסויים שונים על מנת להגביר את האפקטיביות שלהם.

השתמש בתואר "היד האדומה לגאולה"

על אף שלטייטל אין עבר בטחוני כלשהו מייחסים לו בשב"כ תחכום רב מאוד בניסיונותיו שלא להשאיר עקבות בכל סדרת האירועים – כך למשל סיפר גורם בכיר בשב"כ כי בזמן תליית הכרוזים הקוראים לרצח הומואים ולסביות, אותם תלה בזמן שנתפס, חבש כפפות עבות למניעת השארת טביעות אצבע. לדברי השב"כ הוא נקט בפעילות חשאית ברמה גבוהה מאוד של תחכום, מה שהקשה לעלות על עקבותיו, בפרט כיוון "שקשה מאוד לעלות על מפגע בודד", נאמר שם. גורם בכיר בשב"כ סיפר כי צוות חקירה מיוחד פעל במשך שנתיים בעקבות סדרת הפיגועים וכי טייטל היה נתון במעקב לאורך התקופה.

גורם בכיר בשב"כ סיפר לוואלה! חדשות כי "טייטל החזיק ארסנל נשק שלא היה מבייש אף חובב נשק. מדובר באדם בעל חזות נורמטיבית לגמרי, חובש כיפה, אנגלוסקסי ובעל רשיון לנשק לו ולאשתו. טייטל הוא בעל קשרי משפחה טובים אך במקביל בעל אידיאולוגיה קיצונית. בעבר היה מקורב לחוגים קיצוניים בימין ואף התגורר בתפוח. הוא כינה את עצמו בשמות שונים בכרוזים אותם הפיץ, והשתמש בעיקר בתואר 'היד האדומה לגאולה'.

בחקירתו אמר טייטל כי פעל לבד וכי לא שוחח על מעשיו עם איש, ואף לא עם גורם רבני כלשהו. "לא סיפרתי לאף אחד, אפילו לא לאשתי, כי ידעתי שברגע שאגלה הדבר יגיע גם אליכם" אמר טייטל לחוקרים. במהלך החקירה נעצרה גם אשתו של טייטל, רבקה, בחשד כי ידעה על מעשי בעלה. לדברי השב"כ טייטל אף הכין את המטענים בביתו. בחקירתה שמרה רבקה על זכות השתיקה ושוחררה כעבור מספר שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully