וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: טייטל מניח מטען בבית באריאל

1.11.2009 / 15:55

משפחתו של עמי אורטיז שנפצע קשה ממטען שהוסתר ב"משלוח מנות" ששלח על פי החשד יעקב טייטל הביעה הקלה בעקבות מעצרו. "אנחנו בשוק לגלות את זהות העצור"

(צילום: נעם כהן, גדעון צנטנר, הערוץ הראשון, עריכה: יאיר דניאל, לירז ליבנה, קריינות: אילן שניג))

"אנחנו חשים הקלה, אך מפחדים שיחמוק מהעונש", כך אומרים בני משפחת אורטיז באריאל שבנם עמי בן ה-16 נפצע באורח קשה לפני כשנה וחצי בפיצוץ מטען החבלה בביתו, על רקע הפרסום על מעצרו של יעקב טייטל. טייטל, תושב ההתנחלות שבות רחל חשוד כי עמד מאחורי מטען שהסתיר במשלוח מנות שהתפוצץ בפניו של אורטיז. על פי החשד, המטען נשלח למשפחת אורטיז מכיוון שהיא חלק מקהילת היהודים המשיחיים, וכי טייטל ראה אותם כמיסיונרים.

"הידיעה על כך שאדם שניסה לרצוח את משפחתנו ופצע קשה את בננו נעצר לחקירה גרמה לנו לנשום לרווחה לראשונה אחרי שנה וחצי של חיים בפחד לצד תהליך השיקום הממושך של עמי בננו", סיפרה לאה אורטיז, "יחד עם זאת אנחנו בשוק טוטאלי לגלות את זהות העצור שעד היום היתה תעלומה, גילינו היום שהוא גם אזרח ישראלי כמונו, גם יהודי, גם מתנחל כמונו וגם שכן שלנו שגר במרחק עשר דקות נסיעה מאריאל. האם אכן זה האדם שניסה לרצוח את כל המשפחה שלנו תוך שימוש במטען חבלה רב עוצמה שהוסווה כמשלוח מנות וגרם לבננו עמי פציעה קשה ביותר?"

לדבריה, מאז הפיצוץ עבר בנה תהליך שיקום ארוך של חודשים בבית חולים, שנים עשר ניתוחים בכל חלקי גופו ועוד ארבעה ניתוחים מתוכננים בעתיד הקרוב. "במשך השנה וחצי שחלפו מאז אותו יום ארור חיינו בפחד וחרדה שמא הטרוריסט יחזור להשלים את מלאכתו", היא אומרת, "וידענו שייתכן שהוא עובר מולנו ברחוב ועוקב אחרינו ואנחנו לא יודעים שזה הוא. מצד אחד אנו חשים הקלה שהוא נעצר ומנגד אנחנו חוששים שמא הוא יצליח לחמוק ממלוא חומרת הדין באמצעות עמותת חננו שמנסה לחלץ אותו משפטית מהאישום".

בא כוח המשפחה, עו"ד יוסי גרייבר מספר כי מאז יום האירוע שמה לה משפחת אורטיז למטרה להביא את המשטרה לחקור את הרצח כפיגוע לכל דבר. "שרשרת פשעי השנאה", אומר עו"ד גרייבר "נגד משפחת אורטיז, פרופ' שטרנהל והנפגעים הנוספים מוכיחה כי לפשעי שנאה אין גבולות והמציאות הישראלית הנוכחית כל אחד מאזרחי ישראל עלול למצוא את עצמו כקורבן הבא של פשעי השנאה בישראל. לכן על בית המשפט להעניש אותו במלוא חומרת הדין כדי להעביר מסר חד משמעי לרוצח ולתומכיו".

גרייבר הוסיף כי משפחת אורטיז תלחם בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה כדי למנוע אפשרות שטייטל יחמוק מהעמדה לדין בשל טענת אי שפיות. גרייבר סיפר כי משפחת אורטיז חוותה על בשרה כי טייטל הוא אדם מסוכן ביותר שהיה שפוי מספיק כדי לבחור בעצמו מטרות סימבוליות בכל מגזר חברתי שבו רצה לפגוע. לדברי עו"ד גרייבר, כל הסימנים מראים כי החשוד הוכיח יכולת תכנון וביצוע גבוהה ביותר שמעידה כאלף עדים על שפיותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully