וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברכה מואשם בתקיפת שוטר

גלעד גרוסמן וניר יהב

1.11.2009 / 15:08

לפי כתב אישום נגד יו"ר חד"ש, הוא חנק שוטר שניסה לעצור פעיל שמאל במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בבילעין לפני ארבע שנים. ברכה: "הכינו קופת שרצים על מנת להשמיץ אותי, לייצר לי דימוי מעוות, ולעשות לי רצח אופי"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (ראשון) ליו"ר הכנסת על הגשת כתב אישום נגד יו"ר חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה בגין תקיפת שוטר. לפי כתב האישום, תקף ברכה שוטר בעת שעצר מפגין שמאל במהלך הפגנה גדר ההפרדה.

לפי כתב האישום התקרב ברכה לשוטר מאחור בעת שזה עצר פעיל שמאל שהפגין נגד גדר ההפרדה וחנק אותו ביד ימינו. בה בעת חבט ברכה בחזהו של השוטר ביד שמאל וצעק "שחררו אותו".

ברכה מסר לוואלה! חדשות בתגובה לכתב האישום כי מדובר בכתב אישום פוליטי. "ההאשמות שמייחס לי היועץ המשפטי הן על דברים שכביכול עשיתי במסגרת מילוי תפקידי", אמר ברכה. "העובדה שעושים זאת בסיטונאות, כלומר לוקחים ארבעה אירועים שפרושים על תקופה לא קטנה, מעידה על כך שהם הכינו קופת שרצים על מנת להשמיץ אותי, לייצר לי דימוי מעוות, ולעשות לי רצח אופי". לדבריו, אין בכוונתו להפעיל את החסינות הפרלמנטרית המהותית שלו: "כנראה שלא אתחבא מאחורי החסינות ואלך לבית המשפט".

סיעת חד"ש גינתה בעבר בחריפות את כוונת היועץ המשפטי להגיש כתב אישום נגד יו"ר המפלגה, ח"כ מוחמד ברכה. "זוהי מתקפה על חופש הביטוי והחסינות הפרלמנטרית של ח"כ ברכה ופגיעה בזכותו הבסיסית והלגיטימית להיאבק נגד מדיניות הממשלה ולמלא את שליחותו הציבורית והפוליטית", אמרו בסיעה.

בחודש מרץ טען ברכה כי הותקף על ידי חיילי צה"ל בעת שהשתתף בעצרת לרגל יום האדמה בחברון לדבריו, חיילים דחפו אותו ואף השליכו לעברו רימוני הלם וגז מדמיע. לעומת זאת, בצה"ל אומרים כי לא הופעלה נגדו אלימות. לטענת ברכה, כוחות צה"ל דרשו ממנו וממפגינים נוספים לפנות את האזור, אולם הוא הבהיר להם כי רק "לתושבי חברון יש זכות לדרוש זאת ולא לחיילי צה"ל ולמתנחלים". לדבריו, בתגובה לכך הוא הותקף על ידי החיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully