וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הגשמים: האם מס הבצורת יבוטל?

פנחס וולף

1.11.2009 / 13:31

לדברי שר התשתיות עוזי לנדאו, "אם יירדו עוד גשמים בכמויות כאלה, יש סיכוי טוב שנשקול הקלה עד הקפאה של היטל הבצורת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר התשתיות עוזי לנדאו התייחס הבוקר (ראשון) לפני ישיבת הממשלה להיטל הבצורת. לדבריו, "אנחנו מתבוננים באופטימיות בגשמים היורדים ואם יירדו עוד גשמים בכמויות כאלה, יש סיכוי טוב שנשקול הקלה עד הקפאה של היטל הבצורת". לנדאו התייחס גם לחברי הכנסת שקראו למרד מסים בעקבות הטלת המס ואמר כי "זהו מרי אזרחי, צריך לדחות ולגנות את זה. עם זאת המדיניות של ההיטל צריכה להשתנות, כך שלא יהיו הבדלים בין מרכז לפריפריה".

כמות הגשמים העיקרית בסוף השבוע האחרון נמדדה בחלקה הצפון- מערבי של הארץ. כמות הגשמים הגדולה ביותר נמדדה באזור השרון. במדרשת רופין נמדדו 127 מ"מ, בתל מונד נמדדו 111 מ"מ, בעין החורש נמדדו 110 מ"מ, ברמת הנדיב, שנמצאת באזור זכרון יעקב, נמדדו 99 מ"מ וברמת השרון נמדדו 94 מ"מ. באזוריה הדרומיים והמזרחיים של הארץ נמדדו כמויות מעטות.בירושלים נמדדו 14 מ"מ, באריאל נמדדו 21 מ"מ, בשדה בוקר 11 מ"מ ובבאר שבע 2 מ"מ בלבד. במצפה רמון היו טפטופים מעטים שלא נמדדו כלל.

כמות הגשמים המכובדת אף העלתה את מפלס הכנרת. מפלס הכנרת עלה בארבעה סנטימטרים כתוצאה מהגשמים של סוף השבוע האחרון. בדרך כלל מפלס הכנרת מתחיל לעלות רק בחודש דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully