וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קבוצות הרכישה מסבות למדינה הפסדים כבדים"

אריק מירובסקי

1.11.2009 / 14:16

התאחדות הקבלנים: "המדינה הפסידה יותר מחצי מילארד שקל ממיסוי עקב פעילות קבוצות רכישה". על פי בדיקה שנערכה, למעלה מ-90% מהקבוצות פועלות באיזורי הביקוש במרכז הארץ ולא בפריפריה

בדיקת מדגם של 65 פרוייקטים שיזומים על ידי קבוצות רכישה מעלה, כי הפסד המדינה ממיסים רק מהפרויקטים הללו נאמד בלמעלה מחצי מיליארד שקל. את המדגם ערכה חברת הייעוץ והניהול של bdo זיו האפט עבור התאחדות הקבלנים. לטענת ההתאחדות, חוסר המדיניות הממשלתית בנושא גורם להעדפת חברי קבוצות רכישה אמידים על זוגות צעירים.

קבוצות רכישה הרוכשות קרקע מגורים פרטי אינן מחוייבות במע"מ, וכן הן פטורות ממע"מ על הוצאות הפיתוח, וזאת בניגוד לקבלן הרוכש את הקרקע. היות ורוכש הדירה הינו חבר בקבוצה הבונה את הבניין, אזי הוא פטור גם מתשלום מס רכישה על הדירה. בנוסף, מכיוון שהקבוצה איננה חברה היא חוסכת את הרווח היזמי ואת המע"מ הנלווה אליו.

על פי הבדיקה שנערכה, 55% מהקבוצות ממוקמות בעיר ת"א, 25% מהקבוצות בגוש דן, כ-14% בשרון - כלומר למעלה מ-90% מהקבוצות - פועלות באיזורי הביקוש במרכז הארץ ולא בפריפריה. עוד נמצא כי מרבית הרוכשים של הדירות הינם משקיעים ולא רוכשי דירות למגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully