וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריסת הבית בוואדי ערה תוביל לפיצוץ"

ניר יהב ואיילה חננאל

1.11.2009 / 13:30

ח"כ ג'מאל זחאלקה הגיב בחריפות להריסת בית בכפר מוסמוס שבוואדי ערה. ההריסה עברה ללא אירועים חריגים, אולם לדברי זחאלקה "המדינה כופה עלינו לבנות באופן בלתי חוקי"

המשטרה סייעה הבוקר (ראשון) למשרד הפנים להרוס בית בכפר מוסמוס שבוואדי ערה. במקום התגודדו 50 מתושבי המקום, שיידו אבנים לעבר הכוחות. ההריסה עברה ללא אירועים חריגים.

כוחות גדולים של משטרה הגיעו לכפר והרסו את ביתו של מוחמד אגברייה בטענה לבנייה בלתי חוקית. כוחות הביטחון ירו גז מדמיע לעבר תושבי הכפר שהפגינו נגד הריסת הבית. לאחר שהבית נהרס, מחו עשרות מתושבי הכפר מול בניין המועצה המקומית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכוחות שהגיעו למקום הרסו את הבית בטענה לבנייה בלתי חוקית/מערכת וואלה, צילום מסך

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, הגיע למקום ולטענתו כוחות הביטחון הישראלים ניסו למנוע ממנו להגיע אל בית משפחת אגברייה שנהרס. בסופו של דבר הגיע זחאלקה למקום, נפגש עם בני המשפחה ומחה על הרס הבית. "איננו מכבדים חוקים שלא מכבדים אותנו", אמר ח"כ זחאלקה. "זכותנו לבית ולמחסה היא זכות טבעית. הרי המדינה היא זו שכופה עלינו לבנות באופן בלתי חוקי בכך שהיא דוחה את תכניות המתאר של ערינו וכפרינו".

ח"כ זחאלקה אמר עוד כי הציע פשרה לכל הבנייה הבלתי חוקית, לפיה המדינה תקפיא את צווי ההריסה בתמורה למשא ומתן אינטנסיבי בין נציגי הציבור הערבי לבין נציגי הממסד. "הרשויות בישראל דחו את ההצעה ולא נענו לנו", הוסיף. זחאלקה אמר שיש עוד עשרות צווי הריסה לבתים בוואדי ערה והזהיר מפני כך שהריסת בתים נוספים "תוביל בהכרח לפיצוץ באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully