וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחסנים נגד שפעת החזירים, המדריך המלא

נעמה טלמור

1.11.2009 / 12:45

משרד הבריאות צפוי להתחיל השבוע את מבצע החיסונים נגד השפעת שגבתה עד היום את חייהם של עשרות ישראלים. "מדובר במשימה מורכבת שדורשת היערכות לוגיסטית רחבה"

משרד הבריאות צפוי להודיע השבוע באופן רשמי על התחלת מבצע החיסונים נגד שפעת החזירים. אוכלוסיות היעד שהוגדרו לחיסון בשלב הראשון הינן עובדים במערכת הבריאות
(למעט נשים בהריון), קבוצות בסיכון בני 3 שנים ועד 65 שנים (למעט נשים בהריון) ובני בית של תינוקות עד גיל חצי שנה המשתייכים לקבוצות הסיכון.

קבוצות הסיכון הינם חולים במחלות לב, במחלות ריאה, חולים הסובלים מדיכוי של מערכת החיסון, ומטופלים בדיאליזה. החיסון יינתן במנה אחת, למעט לילדים בגיל 3-10 שנים אשר יחוסנו בשתי מנות ברווח זמן של לפחות 3 שבועות ביניהן. לעת עתה יינתנו חיסונים בשני תרכיבים: PANDEMRIX של חברת GSK ו- FOCETRIA של חברת NOVARTIS.

הגיע משלוח ראשון של חיסונים נגד שפעת החזירים. נעם כהן
החיסון יינתן במנה אחת/נעם כהן

חיסונים החסרים חומר פעיל (אדג'ובנט) שעלול להזיק לנשים הרות וכן לילדים בקבוצות הסיכון עד גיל 3, צפויים להגיע במהלך חודש נובמבר ואז יחוסנו ילדים בסיכון בני 6 חודשים עד גיל 3 שנים ונשים הרות בשליש שני ושלישי. הנחיות מפורטות בעניין זה יפורסמו בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות שיופץ בשבועות הקרובים.
במשרד הבריאות אומרים כי בשלבים הבאים, החיסון יורחב לקבוצות אוכלוסיה נוספות בהתאם לזמינות החיסונים.

עוד אומרים במשרד הבריאות כי "מבצע חיסון לאומי הינו משימה מורכבת אשר דורשת בין השאר, היערכות לוגיסטית רחבה, תיאום בין גופים רבים, לרבות קופות חולים, בתי חולים,
מוסדות אשפוז אחרים, לשכות הבריאות המחוזיות, כוחות מד"א, משטרה, שב"ס, צה"ל ואחרים".

שפעת החזירים. רויטרס
"מבצע החיסונים הוא אחד המורכבים והרגישים"/רויטרס

כל קופת חולים תכין רשימה (ברמת מרפאה) של אוכלוסיות היעד לחיסון על פי הקריטריונים אותם התווה משרד הבריאות. מבוטחי הקופות יפנו למרפאות הקופה לתיאום קבלת החיסון. במידה שהמבוטח מופיע ברשימות שהוכנו מראש, יקבל את החיסון ע"י אחות ללא צורך באישור רפואי נוסף.

אם המבוטח אינו מופיע ברשימות, יופנה לרופא המרפאה לבדיקת זכאותו לקבלת חיסון, ויחוסן רק לאחר אישור הרופא המטפל. אוכלוסיות ייחודיות שיתחסנו בבתי החולים יזוהו באחריות המכונים/המחלקות המטפלים בהם.

"מבצע החיסונים הוא אחד המורכבים והרגישים שהיו לנו בשנים האחרונות", מודים במשרד הבריאות, לדברי גורמים במשרד "החשש הוא שהציבור ניזון ממידע חלקי באמצעי התקשורת ובאתרי האינטרנט שרובו אינו רשמי ואינו מקצועי, ועל כך עמלים אלו במשרד בכדי לידע את הציבור במידע המדוייק באשר לחשיבותו, איכותו ובטיחותו של החיסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully