וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר לבנוני: "הודאת יעלון בריגול - חוצפה"

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

1.11.2009 / 11:49

שר הפנים הלבנוני תקף את השר משה יעלון בעקבות אמירתו אתמול כי ישראל אוספת מודיעין בלבנון. "זו הפרה ברורה של החלטות האו"ם"

שר הפנים הלבנוני זיאד בארוד אמר הבוקר (ראשון) כי דברי המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, לפיהם ישראל מפעילה רשתות ריגול בלבנון מעידים על חוצפתה של ישראל. "ההכרזה הישראלית, לפיה ישראל ממשיכה לרגל בלבנון היא הפרה ברורה וחצופה של החלטות האו"ם", אמר בסיור בדרום לבנון. הוא הבהיר כי רשתות הריגול הישראליות נועדו לעקוב אחר כל הלבנונים ולא רק אחרי חיזבאללה.

השר הלבנוני הבהיר כי ארצו תעשה הכל על מנת להמשיך ולחשוף את יתר רשתות הריגול הפועלות בשטחה. לדבריו, כל הפרה ישראלית של סנטימטר מהאדמה הלבנונית "תיחשב הפרה של הריבונות הלבנונית". הוא פנה לחיזבאללה ואמר: "לוחמי ההתנגדות (חיזבאללה – נ.י) שילמו מחיר כבד, יותר מכל לבנוני. אני מלא הערכה לקורבנות שהקריבו ואומר להם 'תודה'".

אתמול אישר יעלון כי ישראל פועלת לאסוף מודיעין על לבנון. באירוע שבתרבות בבאר שבע אמר יעלון כי "ברגע שחיזבאללה חידש את התקפותיו התחלנו לאסוף מודיעין. הפעולות תיפסקנה כשחיזבאללה יפורק מנשקו והגבול יהיה גבול של שלום. כשאנחנו בעימות עם אויב, אנחנו אוספים עליו מודיעין". במהלך האירוע מתח יעלון ביקורת חריפה על הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ באמרו כי חלוץ "היה מפקד חיל האוויר מצוין וגם סגן רמטכ"ל. לצערי בתקופת הרמטכ"לות קרו כמה דברים שבמילה אחת אני אגדיר אותם חטא היוהרה, וזה עשה את עיקר הנזק במלחמת לבנון השנייה".

חשיפה של "רשתות ריגול"

בשנה האחרונה חשפו שירותי הביטחון בלבנון מספר רשתות ריגול, שכללו עשרות חשודים בריגול למען ישראל. הראשונים שנעצרו היו האחים עלי ויוסוף ג'ראח שעל פי החשד התבקשו לצלם יעדים באזור מגוריהם בבקעת הלבנון וכן שכונה בדמשק שבה התגורר בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. בחודש אפריל נעצרה רשת הריגול הגדולה ביותר, שכללה 12 איש, ובראשם קצין בכיר לשעבר בצבא לבנון, אדיב אל-עלם. על פי הדיווחים בלבנון, הרשת סיפקה למוסד מידע על תנועות של אנשי חיזבאללה וכן על מרכזים צבאיים ואזרחיים בסוריה ובלבנון.

בחודש מאי האחרון אמר אחראי חיזבאללה בדרום לבנון, השייח' נביל קאוק, כי רשתות הריגול שנחשפו במדינה פעלו לאיסוף מידע על מזכ"ל הארגון חסן נסראללה. נסראללה עצמו התייחס אף הוא באחד מנאומיו לחשיפת רשתות הריגול בלבנון ואמר כי המרגלים רצו להוביל את לבנון למלחמת אחים. ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, הגיש תלונה רשמית לאו"ם על ישראל בגלל רשתות המרגלים שנתפסו.

לפני כשבועיים דווח כי צבא לבנון חשף מספר מכשירי האזנה בוואדי "חלת אל-ענק" בין הכפרים חולא ומייסא אל-ג'בל שבדרום לבנון. מקורות לבנוניים מסרו כי מכשירי ההאזנה נועדו לשלוח מסרים לישראל. בארגון חיזבאללה התגאו על חשיפת מכשירי הריגול של ישראל לטענתם באמרם כי "חשיפת מכשירי הריגול שהושתלו לאחר מלחמת לבנון השנייה היא הישג איכותי לחיזבאללה". לדברי מקורות בארגון, חוסר הצלחתה של ישראל לשמור על אותם מכשירי האזנה הוא נדבך נוסף בכישלונותיה: "ישראל לא הצליחה גם להגן על רשתות הריגול שלה שנתפסו בחודשים האחרונים בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully