וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות: "אובמה חזר בו מהבטחותיו"

ניר יהב ופנחס וולף

1.11.2009 / 10:28

הפלסטינים זועמים על דברי הילרי קלינטון, לפיהם הפסקת הבנייה בהתנחלויות אינה תנאי מוקדם לחידוש המו"מ המדיני. נתניהו מאשים: "הרשות מציבה תנאים שלא הוצגו גם לפני 16 שנה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הרשות הפלסטינית זועמת על ממשל אובמה בעקבות דבריה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, לפיהם הפסקת הבנייה בהתנחלויות איננה תנאי מקדים למשא ומתן. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (ראשון) בראיון לרשת "אל-ג'זירה" כי לממשלתו של בנימין נתניהו יש השפעה גדולה יותר בארה"ב מאשר בישראל. הוא האשים את הממשל האמריקאי כי חזר בו מהבטחתו והבהיר כי הפלסטינים לא יסכימו לחדש את המגעים לפני הפסקת הבנייה בהתנחלויות.

מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים הבוקר את הפלסטינים בקיפאון המדיני. בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר נתניהו, כי "אנו עושים מאמץ מרוכז לאפשר את חידוש המשא ומתן. עשינו דברים שלא נעשו עד היום. הסרנו מאות מחסומי עפר בנקודות ביקורת והקלנו על הכלכלה הפלסטינית. העמדנו חזון של השלום שאפשר להתקדם איתו לכיוון של פתרון אמיתי".

עוד אמר נתניהו כי "מנגד, אנו נתקלים בתופעה הפוכה בצד הפלסטיני. בעוד שאנחנו עושים צעדים למען פתיחת משא ומתן, אנחנו נתקלים בהצבת תנאים מוקדמים שלא הוצגו מאז החל תהליך השלום לפני 16 שנה. היום המציאות נהירה לכולם, כולל הקהילייה הבינלאומית ובראשה ארצות הברית, אנחנו מקווים מאוד שהפלסטינים יתעשתו וייכנסו לתהליך המדיני. זה חשוב לנו, זה חשוב לא פחות להם, אנחנו מחויבים לו ואני מקווה שכשם שאנחנו מוכנים להתחיל במשא ומתן ללא תנאים, נמצא עמדה דומה בצד הפלסטיני".

לאחר פגישתו אמש עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אנו רוצים להתקדם בשתי החזיתות, גם בתחום הישראלי-פלסטיני וגם בתחום האזורי ואנחנו מוכנים לשבת ליד שולחן הדיונים מיד, עכשיו. אנו נדון בשאלה זו ובעניינים אחרים, גם על הנושאים המשותפים לישראל וארה"ב.

נתניהו הוסיף כי "לא נבנה התנחלויות חדשות, אנחנו מוכנים לאמץ מדיניות של ריסון בבנייה אבל כזו שגם תאפשר חיים נורמליים. לא היה תנאי מוקדם כזה שנגע להתנחלויות באשר לכניסה למו"מ. התנאים לא מועילים לשלום ולמו"מ".

קלינטון אמרה בתגובה לדברי נתניהו כי הקפאת ההתנחלויות מעולם לא היתה תנאי להתחלת המשא ומתן. לדבריה, "עצם ההצעה של נתניהו לריסון היא חדשה וטובה". בנוגע לאירן אמר ראש הממשלה כי "אני רוצה להודות לנשיא אובמה על עמידתו היציבה בנושא. יש כיום אחדות שלא היתה זמן רב. זה חשוב לא רק לישראל אלא לעתיד העולם. המאמצים של קלינטון ושל אובמה ראויים לשבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully