וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך כחודש יוחלט האם תולאם הרכבת הקלה בת"א

אבי בר-אלי

1.11.2009 / 10:03

נציגי המדינה והזכיינית MTS ייפגשו בעוד כשבועיים לדיון שבעקבותיו ייקבע אם לבטל את הזיכיון של הקבוצה או להמשיך במגעים לסגירה הפיננסית של הפרוייקט

נציגי המדינה ייפגשו בעוד כשבועיים עם קבוצת MTS, זכיינית פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ועם הבנקים המלווים את הפרויקט לדיון מכריע סביב עתיד הפרויקט. בעקבות הדיון יוחלט אם לבטל את הסכם הזיכיון בין המדינה ל-MTS.

בדיון שקיים בסוף השבוע שר האוצר, יובל שטייניץ, הוחלט כי בפגישה יידרשו נציגי הזכיינית והבנקים להוכיח את יכולתם לבצע את הפרויקט לפי התנאים שגובשו בין הצדדים בתום משא ומתן שארך שנתיים וחצי. בהתאם לתשובות שיתקבלו, יוחלט אם להמשיך במגעים לסגירה הפיננסית עם MTS או לבטל תוך כחודש את הסכם הזיכיון.

כפי שנחשף ב-TheMarker, במשרדי האוצר והתחבורה כבר החלו לדון בחלופה לביצוע הפרויקט באמצעות פרסום מכרזים קבלניים לביצוע עבודות התשתית וההפעלה של הפרויקט במימון תקציב המדינה. זאת, לאחר שהמשא ומתן עם MTS שוב הגיע למבוי סתום, והמחלוקות בין הצדדים מסתכמות בכמיליארד שקל.

סיכוייו, הנמוכים ממילא, של הפרויקט ספגו פגיעה נוספת נוכח המצוקה שאליה נקלעה אפריקה ישראל, השותפה (20%) במיזם. כפי שפורסם, השותפות ב-MTS חיפשו מחליפה אפשרית לאפריקה, ואולם לדברי מקורות בענף התחבורה, את המהלך מסכלים לפי שעה סירובה של אפריקה לצאת מן הפרויקט בלא פיצוי כספי, וכן חששן של חברות קבלן אחרות מלהיכנס בנעליה בלא הבהרת תנאי הזיכיון והצעדים המקלים הנוספים שבהם תהיה המדינה מוכנה לנקוט בהמשך.

לפי הערכות, המדינה תסרב לדון בכל שינוי נוסף מצדה בתנאי הזיכיון עד שמבנה קונסורציום MTS יחוזק לשביעות רצון הגורמים המממנים, ועד קבלת התחייבות מפורשת מצדם לליוויו הפיננסי של הפרויקט במתכונתו הנוכחית.

יש לציין, כי ביטול הסכם הזיכיון בידי המדינה יחייב דיון משפטי מעמיק כדי לנמק את הפרת הסכם הזיכיון בידי - MTS וזאת כדי להימנע מחשיפה עתידית לתביעה מצד שותפות MTS. כמו כן אמורה להידון סוגיית חילוט ערבות הביצוע שהפקידה MTS בסך 120 מיליון שקל. הסכם הזיכיון בין MTS עם המדינה נחתם ב-28 במאי 2007, ולפי לוח הזמנים המקורי, אמור היה הליך הסגירה הפיננסית להסתיים בחלוף שנה בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully