וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים אוחנה הורשעו ברצח

גלעד גרוסמן

1.11.2009 / 14:39

רפי ומשה אוחנה הורשעו ברציחתו של חיים שאבי והריגתו של תומר שבת במספרה בהוד השרון. אחד האחים הורשע גם בניסיון רצח של העבריין שלום דומרני

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: לירז ליבנה)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בצהרים (ראשון) את האחים רפי ומשה אוחנה ברצח של חיים שאבי והריגתו של תומר שבת במספרה בהוד השרון ב-2004. רפי הורשע גם בנסיון רצח של שלום דומרני ושמעון זריהן, אך זוכה במעורבות בניסיון לפגוע ביעקב אלפרון. משה הורשע גם בסיוע לניסיון לרצוח את דומרני.

צ'רלי שיטרית, בכיר בארגון של האחים, הורשע ברצח, הריגה ונסיון רצח, אך זוכה מניסיון לפגוע באלפרון ובמקורבים של משפחת אברג'יל. שני נאשמים נוספים זוכו על מעורבותם בפרשה. השופטים קבעו שאמנם היו מחדלים בחקירה ובהתנהלות מול המחסל ירון סנקר, שעל עדותו הסתמך כתב האישום.

עם זאת הבהירו השופטים שאין בכך כדי לזכות את הנאשמים מאישומים חמורים של רצח. השופט צבי גורפינקל קבע שהאחים אוחנה הציגו גרסה שקרית בעדותיהם וכי התביעה הציגה מספיק חיזוקים לעדותו של סנקר.

רפי ומשה אוחנה הוגדרו על ידי המשטרה כראשי אחת ממשפחות הפשע הגדולות בארץ. הגשת כתב האישום נגד האחים, שהיו בעבר מקורבים למשפחת אבוטבול ולזאב רוזנשטיין, נחשבה להישג גדול בזמנו, מכיוון שהיתה זו הפעם הראשונה שבה הצליחו במשטרה ובפרקליטות לקשר בין ראשי ארגון פשיעה למקרי רצח. עד אז הואשמו רק "חיילים" בארגונים בעבירות רצח.

בית המשפט החליט לזכות את החוקר הפרטי דודו עקיבא מאשמת רצח ואת אשר בוגנה מאישומים קלים יותר. עקיבא יוצג על ידי עורכי הדין יובל נחמני וניר רהט מהסנגוריה הציבורית בוגנה יוצג על ידי עו"ד ליה פלוס.

הפרשה החלה בשנת 2003

הפרשה החלה בתחילת 2003. על פי המשטרה, האחים אוחנה נאבקו אז נגד משפחת אברג'יל והאחים אלפרון על השליטה בעסקי ההימורים באזור השרון. במסגרת המאבקים בעולם התחתון נרצח במרס 2003 חנניה אוחנה, אחיהם של רפי ומשה, בזמן שישב במכוניתו במגרש חניה. יומיים לאחר מכן נרצח העבריין ניר מגידיש על ידי אלמונים שלא נעצרו עד היום. כעבור חודש נורה ונפצע שמעון זריהן, מי שמאוחר יותר הואשם יחד עם יוני אלזם ברצח של חנניה אוחנה.

בכך לא הסתיים מעגל הדמים. חצי שנה לאחר מכן נרצחו חיים שאבי, שהאחים אוחנה חשדו כי הוא מודיע של משפחת אברג'יל, ותומר שבת, ספר חף מפשע, במספרה בהוד-השרון. במשטרה העריכו שהרציחות בוצעו כנקמה על רצח חנניה.

מי שביצע את הרצח המזעזע במספרה היה ירון סנקר, רוצח שכיר, שסיפר במשטרה שנשלח לבצע את הרצח בהוראת האחים אוחנה. בהודאתו במשטרה סיפר ששאבי הבחין בו כששלף אקדח וניסה להימלט. "תוך כדי שהוא רץ אני יורה לכיוון שלו ויורה שתיים שלוש כדורים", סיפר לחוקרים. "תומר שבת ניסה לקום וניסה לברוח לבפנים ואז תומר שבת אכל כדור בגב. תומר נפל. נכנסתי ראיתי שחיים שאבי קיבל כדור שתיים. היה על הברכיים. הגעתי עד אליו והמשכתי לירות. כיוונתי לראש כמו שרפי הסביר לי לכיוון הראש ויריתי". לדבריו, רצח את שבת מכיוון שלא היה בטוח ממי משניהם המטרה המיועדת.

האחים אוחנה נאשמים גם בניסיון רצח של שי בן אמו, שנורה על ידי סנקר מכיוון שהבחין בו כשתכנן לרצוח את העבריין שלום דומרני, בהוראתם של השניים. רפי אוחנה נאשם גם בניסיון לרצח של זריהן וניסיון להטמין מטען חבלה ברכב של יעקב אלפרון. צ'רלי שיטרית, מי שתיווך בין האחים אוחנה לסנקר, נאשם במעורבות בכל המקרים הללו וגם בכך שתכנן לפוצץ מכונית תופת בסמוך לאולם אירועים שבו היו אמורים להיות אנשים הקשורים לארגון של האחים אברג'יל. הפיצוץ נמנע מכיוון שסנקר לא רצה להרוג חפים מפשע וביים תאונה עם המכונית.

פרקליטו של משה אוחנה זאב וישניה אמר לאחר הכרעת הדין כי "מרשו הורשע ברצח ובית המשפט טעה כשקבע שעדותו של סנקר קבילה וכי בכוונתו לערער על ההחלטה בבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully