וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי עם: "משפעת החזירים נדבקים פי ארבעה"

רמי שני

31.10.2009 / 15:47

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי עם, סיפר עוד בשבת תרבות בבאר שבע כי "מערכת הבריאות בישראל תגייס סטודנטים לרפואה ועבודה סוציאלית, לסיוע בטיפול בחולים בשפעת חזירים אם יהיה צורך בכך"

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי עם, אמר היום (שבת) כי "מערכת הבריאות בישראל, תגייס סטודנטים לרפואה ועבודה סוציאלית, לסיוע בטיפול בחולים בשפעת חזירים אם יהיה צורך בכך". בכנס שבת תרבות בבאר שבע הוסיף חי עם כי שפעת החזירים מדבקת פי ארבעה משפעת רגילה.

חי עם סיפר כי בתקופה האחרונה חלה עליה מדאיגה במספר הילדים שמתו מהמחלה בארצות הברית והדבר מחייב התייחסות מיוחדת. "יש עליה מדאיגה בכלל של מקרי מוות בארצות הברית. ביניהם הרבה מאוד ילדים. למעלה מעשרים. בישראל רשומים 37 אנשים שמתו מהמחלה. אבל לדעתי המספר נמוך יותר, בגלל שסופרים ביניהם כאלה שמתו בגלל דברים אחרים, אבל בבדיקה התברר שהם נשאו את נגיפי השפעת", אמר .

מנכ"ל משרד הבריאות קרא לתושבים לבוא לקבל חיסון נגד השפעת, והסביר כי "התפקיד של כולנו הוא לחסל את המחלה, באמצעות חיסונים. עשו עוול למשרד הבריאות. אנחנו הלכנו על תרחישי יחוס כי קשה להעריך כמה ימותו במקרה של התפרצות קשה. אם יתחסנו התושבים, נעבור את השפעת בצורה טובה. אם אף אחד לא יתחסן, ימותו מאות, המשק יושבת ומחלקות שלמות בבתי החולים יהיו תפוסות בהיקפים גדולים".

חי עם הוסיף כי "אם תהיה בעיה קשה, נפסיק את הלימודים בבתי הספר לסיעוד ואחיות. נשלח את הסטודנטים לבתי החולים כדי לסייע". הוא הבהיר שאין בעיה של מיטות אישפוז בבתי החולים.

חי עם אף הדף את המתקפה על משרד הבריאות בגלל היקפי השכר הגדולים של רופאים מנתחים ואמר כי "השכר של הרופא מסורוקה, לגביו צוין שהוא מרוויח כסף רב, הוא מוצדק. יש איתו הסכם על כך, אבל מעבר לכך, צריך לשלם לאנשים שעובדים בדרום, כדי שיגיעו לעשות את זה. זה נכון לגבי מורים, זה נכון גם לגבי מקצועות אחרים. צריך לשלם להם יותר, כדי להביא אותם לנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully