וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מאשר: "אוספים מודיעין על לבנון"

רמי שני

31.10.2009 / 13:02

המשנה לראש הממשלה הבהיר כי איסוף המודיעין יימשך כל עוד חיזבאללה חמוש, ותקף את יורשו בתפקיד הרמטכ"ל, דן חלוץ. "לקה בחטא היוהרה, שעשה את עיקר הנזק במלחמת לבנון השנייה". על טורקיה: "נדרשת הערכה מחדש"

המשנה לראש הממשלה, השר משה בוגי יעלון (ליכוד) אישר היום כי ישראל פועלת לאסוף מודיעין על לבנון. באירוע שבת תרבות בבאר שבע אמר יעלון כי "ברגע שחיזבאללה חידש את התקפותיו התחלנו לאסוף מודיעין. הפעולות תיפסקנה כשחיזבאללה יפורק מנשקו והגבול יהיה גבול של שלום. כשאנחנו בעימות עם אויב, אנחנו אוספים עליו מודיעין".

יעלון התייחס גם להיבטים המשפטיים של דו"ח גולדסטון ולחופש התנועה של קצינים וחיילי צה"ל בחוץ לארץ ואמר כי "אני מוכן לא ללמוד בלונדון אם זה המחיר של ההיצמדות לעיקרון ההגנה על מדינת ישראל וההשלכות שיש לכך".

יעלון התייחס לתפקודו של יורשו בתפקיד, דן חלוץ, במלחמת לבנון השנייה, ואמר כי "מה שקרה עם דן חלוץ, היה טרגדיה. הוא היה מפקד חיל האוויר מצויין וגם סגן רמטכ"ל. לצערי בתקופת הרמטכ"לות קרו כמה דברים שבמילה אחת אני אגדיר אותם חטא היוהרה, וזה עשה את עיקר הנזק במלחמת לבנון השנייה". הוא הוסיף כי קצינים בדרגות הבכירות חייבים לשמור על מידה גבוהה של ענווה. "זה ההבדל בינם לבין אחרים. אנחנו כאלופים, רבי אלופים ושרים, צריכים לשמור על צניעותנו. לדעת את מגבלות הכח. כשלרגע אחד אנחנו מרשים להשתחרר מהצניעות הזאת אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במקום לא טוב".

יעלון הדגיש כי שמנהיגות מבוססת על דוגמא אישית. "זאת הדרך הטובה ביותר, כדי ליצור אמון ובסיס למנהיגות. אבל קצינים בצבא רואים הנהגה פוליטית מושחתת. כשאין דוגמא אישית, זה מחלחל לתוך הצבא". יעלון אמר עוד שמפקד מפקד אוגדת עזה, תת אלוף איל אייזנברג, צדק באמירתו שהייתה טעות לא לצאת למבצעים גדולים כדוגמת עופרת יצוקה. "התרגלנו שרקטות נופלות כמו גשם", הוא טען, "זה בלתי נסבל. אני חושב שהיינו צריכים לעשות את זה הרבה יותר מוקדם. צריך לחשוב, גם מה החלופות. להתחפר? הגנה פעילה? אין לנו מענה הגנה אקטיבי מול הרקטות הפרימיטיביות. מפתחים כיפת ברזל, אבל זה לא יתן מענה מלא. אני דוגל בזה שהגנה הכי טובה היא ההתקפה. גם היום יש פעילות צבאית. צריך להעביר מהר את הדילמות לצד השני כדי שהוא ישקול, אם להמשיך את הפרובוקציות או שלא".

בעניין המתיחות עם טורקיה אמר יעלון, שישראל צופה בדאגה בשינויים שעוברים על מדינה זאת. "הנטייה שלהם היא להתבונן מזרחה לאיראן וסוריה. זה מחייב מבחינתנו הערכת מצב. ארצות הברית ביקשה מאנקרה לאפשר שימוש במדינה כדי לפעול באפגניסטן והם סרבו. צריך להעריך מחדש", הסביר. יעלון ציין שהצבא הטורקי אמור לשמור על מורשת כמאל אתא טורק: "הבעיה היא, שמעמדו של הממסד הביטחוני בתורכיה נחלש בשנים האחרונות. גם המערכת החילונית, מול הכוח האיסלמי" הוא אמר.

בהתייחסו לתכנית הגרעין של אירן, ציטט יעלון מדינאים במערב, הסבורים ש"אין ויכוח עתה על כך שצריך להביא לכך שהלחץ הבינלאומי על טהרן, יגרום לכך שהיא לא תצליח להגיע לנשק להשמדה המונית". לדבריו, נקודות האל-חזור של אירן, תהיה בהכרזתה על יכולת לחמש אמצעים לירי פצצות אטום ועל כך בידיה פצצה שכזאת. יעלון הוסיף כי "מדינת ישראל מנהלת מדיניות נכונה ונבונה. נושא איראן והאטום, מוכר מהתקופה שהייתי ראש אמ"ן. היינו לבד אז ועכשיו מצטרפות אלינו ארצות הברית והמערב. אין ויכוח על כך שהם רוצים להגיע ליכולת פצצה גרעינית. צריך להביא לכך שהלחץ הבין לאומי יפעל שלאירן לא יהיה נשק להשמדה המונית".

לבנון: "ישראל מחפשת צידוקים למלחמה"

בתוך כך, אמר היום שר החוץ הלבנוני פאוזי סלוח בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי אין סימנים המעידים על כך שישראל תתקוף את לבנון בקרוב, אולם הפרותיה החוזרות ונשנות בים, באוויר וביבשה, ביחד עם רשתות הריגול שהציבה ברחבי לבנון, מובילות למסקנה שישראל מחפשת צידוקים לכל מלחמה שתפתח בעתיד נגד לבנון".

סלוח אמר עוד כי ישראל מגזימה בתגובתה על ירי הקטיושות מדרום לבנון ואינה ממתינה לתוצאות חקירת צבא לבנון וכוח יוניפי"ל בנושא. "לבנון הרי גינתה בתוקף את ירי הרקטות מדרום המדינה (לעבר ישראל – נ.י) שכן הוא פוגע בביטחון וצבא לבנון אף פועל ביחד עם יוניפי"ל לשמירת הביטחון והיציבות בדרום לבנון תוך יישום החלטה 1701".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully