וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייזנברג: "במשך 8 שנים לא הגנו על הדרום"

רמי שני

30.10.2009 / 22:02

מפקד אוגדת עזה שוחח עם תושבי האזור ואמר כי ישראל טעתה שלא יצאה למבצע עופרת יצוקה מוקדם יותר. בנוסף, אמר כי "היום יותר מתמיד נוצרו התנאים לשחרור שליט"

"טעינו שלא החלטנו לעשות מבצע משמעותי ברצועת עזה, במשך 8 שנים. שלא שלחנו את החיילים להגן על התושבים. טעינו שלא עשינו את זה ועכשיו, החלטנו שאנחנו עומדים על דעתנו ועשינו את מבצע עופרת יצוקה" כך אמר היום (שישי) קצין בכיר בפיקוד הדרום.

הקצין, תת אלוף איל אייזנברג, מפקד אוגדת עזה, אמר את הדברים בפגישה עם תושבים מאזור עוטף עזה בקיבוץ גבים. לדבריו הוא שלם עם הפקודות שניתנו לחיילים והם לא צריכים להתבייש בהם ובטח שלא לעמוד על דוכן העדים בגללן. " עשינו טעויות. הורדנו 5000פצצות, על רצועת עזה. 7000 פגזים. הפעלנו כמות כוחות עצומה.

בדרך שבה עשינו את זה, הדרך שבה פגענו במטרות, שלא יספרו לי שזה לא מוסרי או לא מידתי. דו"ח גולדסטון בא עם נתוני פתיחה מובנים. נמסרו לוועדה הרבה מאוד נתונים מוטעים. היינו הראשונים לתחקר טעויות. יש אנשים וקצינים שנשפטו. נכון שלא תלינו אותם בכיכר העיר, אבל הם נשפטו. אנחנו לא נתיר לחיילים לירות במי שמניף דגל לבן ביום שנתנהג ככה, אני אהיה הראשון שאפשוט מדים" הוא הבהיר.

בהתייחסו לדו"ח גולדסטון עצמו אמר תא"ל אייזנברג, שהשופט הוא אוהב ישראל, אך רצה לעשות דבר אחד ויצא לו דבר אחר. "יש כמה אנשים, שניצלו אותו ניצול ציני. לקחו את האמירות שלו ומינפו אותן. יש לנו מה להתגאות בצה"ל במוסריות שלו. אין לנו מה להתבייש במה שצה"ל עשה שם. מי שבחר את מגרש המשחקים, זה לא אנחנו . הצד השני בחר, מתוך הבנה שהנשק שלו זה האוכלוסייה האזרחית. אני השתתפתי בכל קבלת ההחלטות ובתוך אלה – קבלת החלטות על אזהרת התושבים. באים אלינו צבאות זרים, שרוצים ללמוד מאיתנו להתנהל ככה".

תא"ל אייזנברג, התבקש להתייחס גם לסוגיית גלעד שליט. לדבריו, יש לצה"ל מחויבות לכלל החיילים ובטח להחזיר הביתה את גלעד שליט. "היום יותר מתמיד, נוצרו התנאים להחזיר את גלעד שליט הביתה. אבל אם יצליחו לממש את זה ולהפוך את זה להסדר, אני לא יודע", אמר.

לדבריו, כל העת נמשכות ההברחות של אמצעי הלחימה לתוך רצועת עזה. "המצרים עושים מאמצים למנוע את ההברחות. יש מאמץ מאוד גדול של החמאס להבריח אמצעי לחימה לתוך רצועת עזה. דרך המנהרות בין סיני לבין רצועת עזה. זה נעשה כל הזמן. המצרים עושים מאמץ שאני לא זוכר כמותו למנוע הברחות. יש להם הצלחות לא מבוטלות, אבל החמאס מצליח להבריח אמל"ח. מנסה להביא אמל"ח מפר איזון, טילים מתקדמים נגד טנקים ונגד מטוסים, טילי חוף וים. כל מה שהוא יכול להביא. בניסיון להביא לצמצום יכולת התמרון שלנו. הארסנל שלהם הולך ומצטבר. מתנהלת מערכה משמעותית, הן על ידי האמריקאים והן על ידי אחרים. אמצעי הלחימה נשלחים מאיראן. מצאנו כתובות משם. רישומים מאפייני איראן. זה ניסיון שלו להקיף את ישראל מכמה חזיתות, זה התחיל בלבנון, עכשיו עזה. אם לא היינו מתעוררים בשנת 2006, היינו מוצאים את עצמנו עם גייס איראני בלבנון, עם גייס איראני בעזה והיינו מתעוררים יום אחד להתמודדות לא פשוטה בהפתעה".

תא"ל אייזנברג הוסיף, שבתקופת הרגיעה, היו בגזרה 90 אירועי פעילות חבלנית כלפי כוחות צה"ל ואזרחים. בתוך כך, התגלו 40 זירות מטענים. "אין דבר כזה בשום מקום לאורך הגבולות של ישראל" הוא הבהיר. לדבריו, מבחינים בצה"ל בזליגת פעילי חמאס לארגונים איסלמיים קיצוניים, שהמעקב אחריהם הוא בעייתי: "צריך לדעת בכל פעם מה הם עושים וזה לא פשוט" הוא הסביר.

פרסום ראשון: 17:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully