וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים המוסדיים: "הסכם אפריקה טוב לכולם"

טל לוי

30.10.2009 / 10:53

רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות שאיים אמש לפרק את נציגות בעלי האג"ח אמר הבוקר: "ההסכם השיג את מטרותיו". מנהל ההשקעות הראשי של מנורה, יוני טל: "ההסדר מצויין לכל הצדדים"

למרות הלילה המתיש, רועי ורמוס נשמע הבוקר עירני בשיחה עם themarker וגם די מרוצה מן ההסכם שהושג עם אפריקה ישראל: "ההסכם שנחתם הלילה השיג את כל המטרות אותן הצבנו לעצמנו כשיצאנו בתחילת הדרך. המטרה הראשונה הנה החזר מלא של החוב לטובת בעלי איגרות החוב, והשנייה הזרמה מהותית של כסף מצד בעל השליטה בחברה", סיפר ורמוס והוסיף כי "לפי עקרונות אלו של ההסדר עם אפריקה יש להמשיך ולפעול במסגרת האקטיביזם המוסדי גם בעתיד".

"מדובר בהסדר טוב לכל הצדדים" - כך מסכם מנהל ההשקעות הראשי של מנורה, יוני טל, את המו"מ המתיש שהסתיים הבוקר. עיקרי ההסכם: בעל השליטה באפריקה, לב לבייב, יזרים לחברה 750 מיליון שקל וחלקו בחברה ידולל מ-75% ל-52.9%. המוסדיים יקבלו פירעון מלא של חלק מאיגרות החוב כאשר חלק אחר יומר למניות כך שהמוסדיים יחזיקו 33% ממניות אפריקה ישראל. שוויה של אפריקה לצורך ביצוע ההקצאה נקבע על 2 מיליארד שקל. אפריקה נסחרת לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל.

"ההסדר מחזק את אפריקה כי הוא מגדיל את ההון שלה, מאחר שחלק מהחוב הומר למניות ולכן מצבת ההתחייבויות ירדה. החוב של אפריקה נפרס כך שיש לחברה אוויר לנשימה שיאפשר לה לפתח נכסים", אומר טל. "מצד שני, ההסדר משרת היטב את בעלי החוב מכיוון שהם לא ספגו תספורת (כלומר קיצוץ בריבית שתשלם החברה – ט.ל). חלק מהחוב הומר למניות במחיר נמוך משווי השוק ובעל השליטה הזרים כסף, שזה משהו שכל המוסדיים רצו בו. מדובר בהסדר טוב לבעל השליטה שנשאר בעל השליטה ולמשקיעים המוסדיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully