וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מול בית קצין: חופש ביטוי או הטרדה?

גלעד גרוסמן

30.10.2009 / 8:14

פרקליטה של הנערה, בת 17 המואשמת בהטרדתו של מפקד אוגדת איו"ש לשעבר ובהפרעה לשוטר, מאשים: הפרקליטות רודפת את תושבי יהודה ושומרון

"הפרקליטות מבצעת אכיפה סלקטיבית מכוונת דווקא נגד מתיישבי יהודה ושומרון, ובעניין זה קטינות אשר כל חטאן בכך שטרחו להביע דעתם במסגרת חופש הביטוי" - כך נטען השבוע בתגובה לכתב אישום שהוגש במשפטה של נערה בת 17 מקריית ארבע, הנאשמת בפגיעה בפרטיות, העלבת עובד ציבור, מהומה במקום ציבורי והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, וזאת לאחר שהפגינה עם חברותיה מחוץ לביתו של מפקד אוגדת איו"ש לשעבר, תא"ל נועם תיבון.

בפברואר השנה הוגש כתב אישום נגד שש נערות בנות 16 ו-17, שהפגינו כמה פעמים מחוץ לביתו של תיבון, שפיקד בעבר על פינוי "בית המריבה" בחברון ועל פינוי מבנים בלתי חוקיים בחוות פדרמן.

על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט לנוער בתל אביב, הנערות הפיצו מחוץ לביתו של תיבון מנשרים עליהם נכתב "מפלצת ברחוב ושמה נועם תיבון" וצלצלו באינטרקום של ביתו וצעקו "נועם תיבון בוגד" ו"נועם תיבון רשע". כמה ימים לאחר מכן חלקן גם ריססו כתובות בגינו של תיבון על תחנות אוטובוס ברחוב שבו מתגורר תיבון. בנוסף הן סירבו להזדהות בפני שוטרים שתפסו אותן כשהן מרססות את הכתובות, ושתיים מהן אף השתוללו וקיללו את השוטרים שניסו לעוצרן.

"הסיבה היחידה להגיש כתב אישום בנסיבות פעוטות ערך אלו, שיש בהם בסך הכל חופש ביטוי, היא שיקולים זרים שיש בהם נסיון לאכוף מהלכים פוליטיים מדיניים ו/או למנוע ממתיישבי יהודה ושומרון להפגין על ידי הפחדתם בהגשת כתב אישום שכזה", כתב עו"ד חיים כהן, היועץ המשפטי של ארגון זכויות האדם ביש"ע, שמייצג את הנערה.

עדלאידע חברון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
המתנחלות השתוללו וקיללו את השוטרים שניסו לעוצרן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

עו"ד כהן מביא בתגובה לכתב האישום דוגמא מהפגנה שביצעו אנשי שמאל מחוץ לביתו של מח"ט בנימין, בה נעצרו כ-25 מפגינים לאחר ששוטרי יס"מ נאלצו להתערב בהפגנה. במקרה זה לא הוגש נגד אף אחד מהמפגינים כתב אישום. הוא מציין גם הפגנות שמאל נוספות מחוץ לביתו של הרמטכ"ל שלא הובילו לכתבי אישום.

"על הפגנות דומות לא הוגש כתב אישום ואפילו בגין אירועים החמורים כמה וכמה מהאירוע נשוא כתב אישום זה, שהוא כשלעצמו אין בו שום חומרה, שכן מדובר באירוע פעוט בנוגע לחופש ביטוי", כתב עו"ד כהן. הוא מציין גם שרק לאחרונה הועלתה הצעת חוק לאסור על הפגנות מחוץ לבתיהם של עובדי ציבור, מה שמוכיח שהדבר חוקי כיום, מה גם שההצעה אינה אוסרת על הפגנות מחוץ לבתיהם של קצינים בכירים.

לכן מבקש עו"ד כהן לבטל את כתב האישום. "בימינו, כאשר הפשיעה גוברת וגואה, מן הראוי היה שזמנו של בית המשפט וכן של מערכת אכיפת החוק תנוצל כראוי ולא ינוהל תיק על כך שלפי גרסת המאשימה כמה נערות קטינות שרקו במשרוקית והביעו מחאה על פעולת מפקד האוגדה, זאת ללא גילויי אלימות כחלק מחופש הביטוי". הוא הוסיף גם שכתב האישום "לא רק בלתי שוויוני, אלא אף מצטייר כאנטי חינוכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully