וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירי הקטיושה - תגובה על הפלישה לאל אקצא"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.10.2009 / 22:25

חטיבות עבדאללה עזאם – גדודי זיאד ג'ראח" ארגון הקשור לאל קאעדה הפועל בלבנון נטל אחריות על ירי הקטיושה לעבר ישראל ביום שלישי

ארגון לבנוני הקשור לאל-קאעדה נטל אמש (חמישי) אחריות על ירי הקטיושה לעבר ישראל ביום שלישי. בהודעה שפרסם באתר אינטרנט, מסר הארגון, המכונה "חטיבות עבדאללה עזאם – גדודי זיאד ג'ראח" כי התכוון לשגר חמש רקטות לעבר ישראל אולם ירה רק אחת. לדבריו, הירי בוצע במחאה על "הפשיטה הישראלית על מסגד אל-אקצא בירושלים ביום ראשון".

"היהודים הכובשים מעזים שוב ושוב לפלוש למתחם של מסגד אל-אקצא", נמסר בהודעת הארגון. "בתגובה למתקפה זו, גדודי זיאד ג'ראח שיגר קטיושה לעבר ישראל". הארגון קרוי על שמו של ג'ראח, אחד ממבצעי פיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית.

ביום שלישי שוגרה רקטת קטיושה מאזור כפר חולא שבדרום לבנון לעבר שטח פתוח בסמוך לקריית שמונה. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי ולא נגרם נזק. למחרת איתר כוח משותף של צבא לבנון ויוניפי"ל ארבע רקטות נוספות באותו אזור המוכנות לשיגור.

מוקדם יותר האשים נשיא לבנון מישל סלימאן את ישראל כמי שעומדת מאחורי ירי הקטיושה. אינני פוסל את האפשרות שישראל עומדת מאחורי ירי הקטיושה", אמר בראיון לעיתון הלבנוני 'אל-אחבאר'. לדבריו, ישראל משתמשת בירי זה כאמתלה להמשיך ולהפר את הריבונות הלבנונית "ולתרגם אותו באופן מיידי להמשך פעילות מודיעינית בתוך לבנון, בגלל נוכחותו של חיזבאללה". הוא העריך כי יורה הקטיושה הוא משתף פעולה של ישראל.

שלשום מסר גורם אמריקאי בכיר לעיתון "א-נהאר" כי מדובר בפרובוקציה נוספת מצד גורמים "שאינם מעוניינים ביציבות בלבנון". הגורם סיפר כי האזור שממנו נורתה הקטיושה ידוע כאזור הנתון להשפעה של חיזבאללה והביע חשש כי "הפרובוקציות עלולות להצית מלחמה נוספת באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully