וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הקשר עם ישראל אינו ניתן לניתוק"

29.10.2009 / 18:32

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הצהיר כי תמיכת אמריקה בישראל "לא תתערער לעולם". הדברים נאמרו בנאום מוקלט מיוחד, שישודר בעצרת הזכרון שתיערך בכיכר רבין בשבת

"הקשר האמיץ בין ארה"ב לבעלת בריתנו ישראל אינו ניתן לניתוק", אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה, בנאום מוקלט לזכר שישודר בעצרת לזכר ראש הממשלה רבין בשבת הקרובה. "תמיכתנו בהגנה על ביטחון ישראל לא תתערער לעולם, ולעולם לא נרפה ממטרתנו המשותפת: שלום צודק ובר קיימא בין ישראל, הרשות הפלסטינית והעולם הערבי. שלום שיכבד את הביטחון והכבוד של כל אדם באשר הוא".

"הלילה נח יצחק רבין בהר הרצל לצידם של לוחמי ישראל ומנהיגיה. הלילה הוא מדבר אלינו שוב במילות השיר שציטט פעם, בקשתו של חייל שנפל לאלה שנשארו בחיים: 'אנו מעניקים לכם צוואה במותנו, תנו למותנו משמעות'. באותו לילה נורא בנובמבר, יצחק העניק לנו צוואה במותו".

העצרת לציון 13 שנה לרצח רבין. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"לעולם לא נרפה ממטרתנו המשותפת: שלום בין ישראל, הרשות הפלסטינית והעולם הערבי"/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

במליאת הכנסת ובהר הרצל התקיימו הטקסים הממלכתייים לציון 14 שנים להירצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בטקס הממלכתי במליאת הכנסת כי "מעל לכל רבין היה פטריוט ישראלי. בעניינים העיקריים רבין הכריע הכרעות שהוא האמין בהן, שהוא חשב שהן חיוניות להמשך עתידה של המדינה. כשהרגיש שהיה צריך לפלס דרך לשלום הוא הלך כך. בכל דרכיו, רבין שקל, החליט ופעל על פי מה שהאמין שיבטיח את ביטחוננו. כל מי שנפגש איתו ושמע אותו, מי שהסכים עם דרכו וגם מי שחלק עליה ידע שדרכו היא אמונתו. בכל תחנות חייו, הוא החליט לפי מה שהיה בעיניו טובת הכלל.

שר הביטחון ברק אמר בנאומו כי סכנת האלימות עודנה מרחפת מעל הדמוקרטיה הישראלית. "חשבנו שהזעזוע יוביל לחשבון נפש נוקב. זו היתה למרבה הצער אשליה. אווירת האיפוק הייתה קצרת מועד. עד מהרה התגלע שוב הסכסוך, כמו לא נרצח בישראל ראש ממשלה. חוששני שלקח הרצח לא הופנם במלואו. כל מי שעיניו בראשו יודע שסכנת האלימות לא פגה. עם הרצח, נפגעה קשות הדמוקרטיה הישראלית, והיא נותרה נכה במשהו ועדיין לא השלימה הליך שיקום והבראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully