וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק: ירידה במספר תאונות הדרכים

קובי מנדל

29.10.2009 / 15:56

מייסד עמותת אור ירוק, אבי נאור, אמר כי יש לבחון מדעית מה גרם לירידה בתאונות הדרכים. "בקרוב יהיה צורך בהתאמת מצב התשתיות למגבלות של נהגים והולכי רגל מבוגרים"

"השנה מסתמנת ירידה משמעותית במספר תאונות הדרכים ובמספר ההרוגים בתאונות דרכים. אנו שמחים ומברכים על כך, אולם עלינו לחקור מדעית מה הביא לכך, כדי שגם בשנים הבאות תימשך המגמה הזו". כך אמר אבי נאור, מייסד עמותת "אור ירוק" בסדנא מדעית שהתקיימה היום (חמישי) בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון.

פרופסור שלום הקרט מהטכניון, המנהל המדעי של קרן רן נאור לקידום מחקר הבטיחות בדרכים, ציין כי בעתיד יגבר קרוב לוודאי השימוש בתחבורה הציבורית ובאופניים, על חשבון השימוש ברכב פרטי, במכוניות יהיו מערכות ניווט ומערכות מידע ניידות ומהירות המכונית תוגבל מבחוץ בעזרת מתאמי מהירות טכנולוגיים ומכשיר בתוך הרכב שלא יאפשר לנהג לעלות על המהירות המותרת. "הטכנולוגיה כבר נראית מוצקה למדי", הדגיש, "אולם עדיין אין תמיכה ציבורית לשילוב הטכנולוגיה הזו בקנה מידה גדול. אני מאמין שעדיין נחוצים מחקרים רבים בנושא ניהול המהירות ממגוון זוויות שונות", הוסיף.

פרופסור הקרט התייחס גם להזדקנות האוכלוסייה בארץ ובעולם. "יש לכך השלכות על מעורבות האוכלוסייה בתאונות והדבר דורש תשומת לב מכיוון קבלת ההחלטות, מנקודת מבט טכנית ומנקודת מבט מחקרית", אמר.

"ההשפעה העיקרית של הזדקנות האוכלוסייה תהיה מעורבות של נהגים מבוגרים יותר בתאונות. סביר להניח שיהיה צורך בהתאמת מצב התשתיות למגבלות של נהגים והולכי רגל מבוגרים. הדבר דורש התאמה של גודל האותיות, תכנון הצמתים, מרכיבים הקשורים בתמרורים, שיפור בתאורת הרחוב ותשתיות משופרות".

המומחים שהשתתפו בסדנא דנו בתשתיות, במשתמשי הדרך, בטכנולוגיה ובמדיניות. הסדנא נערכה על ידי קרן רן נאור לקידום מחקר בטיחות בדרכים, עמותת אור ירוק, מרכז רן נאור לחקר הבטיחות בדרכים ומוסד שמואל נאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully