וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי נותן לתירוש בראש

צבי זרחיה

29.10.2009 / 12:55

יו"ר הכנסת מתח בקורת על יוזמתם של חברי כנסת בראשות ח"כ תירוש להנהיג מרד מסים ולא לשלם את היטל הבצורת. ריבלין: "ח"כ לא צריך ללמד את הציבור איך להתחמק ממס"

יו"ר הכנסת, חבר הכנסת ראובן ריבלין, מתח בקורת על יוזמתם של חברי כנסת בראשות ח"כ רונית תירוש להנהיג מרד מסים ולא לשלם את היטל הבצורת. ליוזמת המרד הצטרפו הח"כים רחל אדטו ואורית זוארץ (קדימה), אחמד טיבי (תע"ל) ואורי אריאל (האיחוד הלאומי).

היטל הבצורת נחקק במסגרת חוק תקציב המדינה הדו-שנתי על ידי הכנסת וועדת הכספים. תירוש וטיבי הם חברים בוועדת הכספים שחוקקה את ההיטל.

הח"כים שקראו ל"מרד מסים" הכינו חוברת שבה הדרכה לציבור כיצד להמנע מתשלום ההיטל. בנוסף קראו הח"כים לציבור להצטרף לפעולות מחאה נגד החוק. הח"כים מציעים לאזרחים לבטל לחלוטין את הוראות הקבע לרשויות המקומיות ובכך למנוע אתה גבייה אוטומטית של ארנונה ושל חשבונות המים.

כמו כן, הציגו הח"כים הוראות כיצד ניתן לבטל הוראות קבע או תשלומים בכרטיסי אשראי וכן הציעו לאזרחים לדרוש את פיצול חשבון המים כך שהחשבון ישולם ההיטל לא ישולם. נוסף על כך, הציעו להקים מטה מחאה שיציע לציבור להתקשר לרשויות ולמחות נגד גביית ההיטל. במקביל לכך, ניסחו הצעת חוק המבטלת את היטל הבצורת או מעבירה את ההכנסות להתפלת מים.

ריבלין אמר הבוקר כי "במקום שחברי כנסת יפעלו נגד החוק הקיים, מוטב שינסו לשנות אותו, אם יש להם ביקורת עליו. תפקידו של ח"כ איננו ללמד את הציבור כיצד למרוד נגד החוק, אלא לפעול לשינויו אם הוא סבור שיש מקום לתיקון".

ח"כ משה גפני: "המרד משקף את הלך הרוח בעם"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר כי "מרד הח"כים כנגד תשלום היטל הבצורת אכן משקף את הלך הרוח של העם מאחר והחוק מסורבל, קשה ובירוקרטי בצורה בלתי רגילה, אך זאת איננה הדרך הנכונה, יש לפעול בדרכים המקובלות על מנת לבטל את החוק. אנו בוועדת הכספים נדרשנו לנושא מספר פעמים, וביום שני הקרוב ועדת המשנה לעניין היטל הבצורת תתכנס שוב יחד עם אנשי רשות המים, כאשר על סדר יומה, דרישתנו לביטול ההיטל בחודשי החורף".

יו"ר הלובי החקלאי, ח"כ שי חרמש (קדימה), אמר כי "הצעת הח"כים לפרסם חוברת כיצד להמנע ממס הבצורת הינה דרך פופוליסטית ומסוכנת. אני חושש שפרסום חוברת הקוראת למרי במס הבצורת תביא את הכנסת לשפל חדש. הקריאה להפר את החוק ועל אחת כמה וכמה מצד האחראים על החקיקה הינה חתירה תחת אושיות הדמוקרטיה. אני קורא לח"כ תירוש, חברתי לסיעה וכל הח"כים השוקלים הצטרפות ליוזמה – תחזרו בכם מהדרך הפופוליסטית והמסוכנת שבה אתם בחרתם ללכת.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) הודיעה אתמול שוועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א' הקרוב בהצעת החוק שהגישה לפיה מחירי המים לא יעלו ב-50% ב-1 בינואר 2010 כפי שקובע חוק הפיקוח על המים שנחקק בכנסת הקודמת. רגב שוחחה הבוקר עם מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי, וסוכם על קיום דיון בהגשתה של הצעת חוק משותפת לביטול התייקרות המים.

רגב אמרה כי: "לא יתכן ולא נכון שהאזרח ישא בעול מחדלי הממשלה וישלם מחיר מופרז על מים, שהינם מוצר קיומי ובסיסי.יש לקבוע מחיר אחיד ועממי לכל אזרחי ישראל".

כמו כן, ח"כ מירי רגב פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה דחופה שסיעת הליכוד תדון ביום ב' הקרוב בביטול הרפורמה וביטול העלאת מחירי המים הצפויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully