וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן: "סעיף ניסיון הרצח - תרגיל תקשורתי"

גלעד גרוסמן וגדעון צנטנר

29.10.2009 / 14:02

במהלך דיון בהארכת מעצרו של "הרב המתעלל" אמרו נציגי המשטרה כי הוא חשוד גם בניסיון לרצח. פרקליטו: "ברור שלא ניתן להעמיד אותו על כך לדין. הכניסו את הסעיף הזה כדי להשחיר את פניו בתקשורת"

גדעון צנטנר

(צילומים: גדעון צנטנר עוז מרון, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

המשטרה מייחסת לאליאור חן, החשוד כי התעלל יחד עם חסידיו בילדי משפחה מירושלים, גם חשד לניסיון רצח. כך אמר היום (חמישי) נציג המשטרה במהלך הדיון בהארכת המעצר של חן בבית המשפט השלום בירושלים. לדברי נציג המשטרה, לחן מיוחסים חשדות לניסיון רצח, התעללות פיזית ונפשית בקטין, איומים ושיבוש מהלכי משפט. מעצרו הוארך בשמונה ימים, מחשש שינסה להימלט פעם נוספת מאימת הדין.

בפתח הדיון אמר חן כי נעשה לו עוול וכי יוכיח את חפותו בבית המשפט. לדברי חן, "יש לי המון מה לומר ובעזרת השם אני אומר את זה בבית משפט". חן הגיע לדיון יחד עם אביו שאמר לכתבים כי "אנחנו שמחים שהוא חזר לארץ. בסוף יהיה טוב, יהיה בסדר". הוא הוסיף ואמר שהוא מאחל לילדים שעל פי החשד חן התעלל בהם רפואה שלמה. "כואב הלב, שיהיו בריאים". לדבריו, "אליאור לא מאמין במשטרה. אני מאמין במשפט צדק ומאמין שמערכת המשפט תעשה דין צדק".

עו"ד אריאל עטרי, פרקליטו של חן, אמר לאחר הדיון כי "הטענה של משטרת ישראל שאליאור חשוד גם בנסיון ברצח הפתיע אותנו מאחר שבשום שלב, גם לא בבקשת ההסגרה, וגם כשנחקר אתמול לא אמרו לי שהוא חשוד ברצח. אנחנו מניחים שמדובר במעשה מסוים שלגבי כל השאר ירד מהפרק לאחר שהסתבר שאין ראיות. אבל מאחר שזה נראה טוב בתקשורת להשחיר את פניו של חן, הכניסו את זה היום לבקשה. ברור לי שלא יהיה ניתן להעמיד אותו לדין על ניסיון רצח".

לדברי עורך הדין, חן אמר כי המעשים המיוחסים לו הם בלתי נתפסים. "אלה מעשים שקשה להאמין שאדם יעשה", אמר. "אלה מעשים שמזעזעים אותו. השאלה היא לא מי מהילדים אושפזו אלא מי גרם לזה, וחן הוא לא האדם שגרם לכך". עטרי אמר במהלך הדיון כי נאמר לו שאם יפסיק לייצג את חן יבוטלו הליכים משמעתיים שנפתחו נגדו. לאחר הדיון הוסיף כי "יש כאן סחיטה מהסוג הירוד ביותר, וכל מי ששלטון החוק בישראל יקר לו כל מי שזכותו יצוג של נאשם יקרה לו צריך להתקומם נגד ההתנהגות הפסולה הזו".

עטרי הוסיף, כי "אליאור חן אוהב את הילדים, הוא דואג להם. ובברזיל התפלל לשלומם. הוא לא מתחרט, כיוון שהוא לא פגע בהם. הקשר שלו איתם היה קשר טוב".

אליאור חן הוסגר לישראל. עוז מרון,
"אוכיח את חפותי בבית המשפט". חן/עוז מרון

מטוסו של חן נחת אתמול בצהריים בנמל התעופה בן גוריון. את חן המכונה "הרב המתעלל" ליוו בדרכו לישראל קצין המשטרה הישראלי ניצב מוטי אדרי וקצין משטרה ברזילאי. עם נחיתתו, הועבר חן בניידת משטרה לתחנת משטרת מחוז ירושלים במגרש הרוסים. הוא נחקר במשך מספר שעות.

מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים, תת-ניצב ברונו שטיין, אמר אתמול במסיבת עיתונאים, כי "אנחנו מייחסים לאליאור חן מעורבות אישית במעשי ההתעללות - הפגיעה בילדים ובאם". לדבריו, "לאליאור חן מחויבות אישית לפגיעה בילדים".

חן הגיע לישראל מברזיל אליה נמלט לאחר חשיפת הפרשה במרץ 2008. תת שר המשפטים הברזילאי, ד"ר רומיאו תומה ג'וניור, אמר החודש עם ההחלטה על הסגרתו של חן לישראל, כי מאז שחן הגיע לברזיל הוא ניסה דרכים שונות כדי להסתתר במדינה. בתחילה ניסה להטמע בקהילה החרדית בברזיל כחרדי, ואחר כך ניסה להתחפש לחילוני ולהטמע בקהילה היהודית החילונית בברזיל. לאחר שנתפס ניסה חן לטעון כי הוא פליט מדיני אך טענתו לא התקבלה.

בחודש מאי האחרון החליט בית המשפט בברזיל שחן, שזכה לכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל. לפני כחודש דחה בית המשפט העליון במדינה את הערעור שהגיש חן על על ההחלטה, והודיע לנשיא ברזיל שניתן להסגירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully