וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב עשוי לשפר הצעתו

מיכאל רוכוורגר ואתי אפללו

29.10.2009 / 9:48

בשיחות שהתקיימו בין ראשי אפריקה לנציגות מחזיקי האג"ח, הועלתה אפשרות כי איש העסקים יזרים לאפריקה 100 מיליון ש"ח יותר מן ההצעה שהגיש פרופסור אמיר ברנע

בשיחות שהתקיימו בימים האחרונים בין ראשי אפריקה ישראל לנציגות מחזיקי 12 הסדרות הארוכות והיועץ המשפטי שלהם, הועלתה אפשרות כי לבייב יזרים לאפריקה 100 מיליון שקל יותר מן ההצעה שהגיש פרופסור אמיר ברנע, כלומר כ-700 מיליון שקל. בתמורה חלק מההחוב של אפריקה יומר למניות לפי שווי של 2 מיליארד שקל, ולא לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל.

הצטרפותו של לבייב לסבב הפגישות בא לאחר דרישת הנציגות כי הוא מעורב וייתן הסכמתו לכל התהליך. נכון להיום, חברי הנציגות של חברות הביטוח מגדל, מנורה, כלל והראל מסכימים עם ההצעה. אולם בית ההשקעות פסגות, בניהול רועי ורמוס, מתנגד להצעה.

כל מי שחשב שהסדר החוב בין נציגות סדרות האג"ח הארוכות של אפריקה לבין ראשי החברה יסתיים במהירות - עלול להתאכזב. בינתיים אין הסכמות אפילו בין חברי הנציגות עצמם. אתמול נערכה פגישה נוספת בין חברי הנציגות לבין ראשי אפריקה, שבמהלכה ניסו חברי הנציגות לגשר על הפערים ביניהם בנוגע לשווי שלפיו יש להמיר את החוב למניות של אפריקה ישראל ושל חברות הבנות שלה, וכן לגבי גובה ההזרמה הנדרשת בידי לבייב.

למרות התקדמות מסוימת שחלה בין הצדדים עדיין קיים פער בין הדרישות של בית ההשקעות פסגות לבין שאר חברי הנציגות מחברות הביטוח. "חבל, אבל למעשה המו"מ על ההסדר לא מתקדם, שכן חברי הנציגות עדיין לא מגובשים ביניהם", ציין אתמול גורם המקורב למשא ומתן. בעבור חברות הביטוח גובה החשיפה הכולל לאג"ח של אפריקה אינו משמעותי, והדבר מאפשר להן להיות ותרניות - אך פסגות ממשיך לנקוט קו לוחמני. ורמוס אינו מוכן לסגת מההצעה האחרונה שהגישה הנציגות בתחילת השבוע כמענה להצעה של פרופ' אמיר ברנע.

"ורמוס מנע 'תספורת'"

"אם לא ורמוס, חברי הנציגות האחרים מזמן כבר היו מאפשרים לאפריקה לבצע 'תספורת' משמעותית", ציין אתמול אחד הגורמים הבכירים המקורב למשא ומתן בין הצדדים. "מי שרוצה לשמור על טובת העמיתים, חייב לחתור להסכם הגיוני, מאחר שבכל חלופה יש סכנה לציבור הרחב", ציין אתמול גורם מוסדי אחר המצוי בסוד העניינים.

בינתיים נותרו שמונה ימים עד 6 בנובמבר, התאריך שבו סיכמו חברי הנציגות עם ראשי אפריקה על מיצוי המשא ומתן.

בתחילת השבוע כינס עו"ד גיא גיסין, היועץ המשפטי של נציגות מחזיקי אג"ח ט', מסיבת עיתונאים שבה טען כי אפריקה יכולה לעמוד בכל התחייבויותיה ללא הסדר ולהיוותר עם עודף תזרימי של 1.3 מיליארד שקל בתחילת 2013.

"בניגוד לכל מי שחושב אחרת, איש לא מעוניין לפרק את אפריקה, אך אם היא לא מתכוונת לשלם לנו את הכסף בזמן, היא תצטרך לנקוט צעדים משפטיים, כמו בקשה להקפאת הליכים או ארכה להסדר, וכחלק ממנו ארכה לתשלום החוב", ציינו מחזיקים גדולים של אג"ח ט'. נציגות מחזיקי אג"ח ט' מורכבת מנציגים של גלובל פייננס, ילין לפידות ומנורה מבטחים.

השבוע התקיימה פגישה בין חברי הנציגות של אג"ח ט' לבין מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, והצוות המשפטי של אפריקה, אך ככל הידוע הפגישה הזאת לא הובילה לתוצאות המיוחלות.

"כהן נתן לנו במפורש להבין שהכל עובר דרך הבנקים, שבלעדיהם לא יהיה הסדר. הוא ציין כי אפריקה מנסה להתקדם קודם כל עם בנק הפועלים ובמקביל עם נציגות סדרות האג"ח הארוכות. כשנשאל כהן אם הוא מתכוון לחובות של אפריקה בסכום של כ-500 מיליון שקל לבנק הפועלים וללאומי, נתן לנו כהן להבין שלא - שהדאגה העיקרית היא החוב של הבעלים לבייב לבנק הפועלים בהיקף של 2-2.5 מיליארד שקל באמצעות החברה הפרטית ממורנד", סיפר מחזיק גדול של אג"ח ט' של אפריקה.

לדברי המחזיק הגדול, "ההרגשה שלנו היא שכהן דואג קודם כל לבעלים לבייב, ורק אחר כך למחזיקי האג"ח. הרי לא השקענו באג"ח של אפריקה כדי שנתעניין לאחר מכן מה קורה לעסקיה של ממורנד. בינתיים איננו מבקשים פגישה נוספת, אלא מי שחייב לנו את הכסף הוא זה שצריך לדאוג להיפגש אתנו".

"שבנק הפועלים יתעסק בלווה שלו"

"אף אחד לא חושב שיהיה הסדר בלי הבנקים. הרי ברור שבנק הפועלים, שלו שיעבד לבייב את מניות אפריקה ישראל, מעדכן אותו לגבי כל שלב במו"מ" - כך הגיב אתמול מקורב לנציגות המוסדיים המנהלת את ההסדר מול אפריקה על הרמזים העבים שמקבלת הנציגות ממערכת הבנקאות. "עם זאת, ברור לנו שמאחורי האמירות של 'לא יהיה הסדר בלי אישורנו' מסתתרות למעשה אמירות של 'אנחנו לא מרוצים מהכיוון שאתם הולכים אליו'. חשוב לנו להבהיר דבר אחד - שבנק הפועלים יתעסק בלווה שלו, שהוא חברת ממורנד, וייתן לנו להגיע להסדר עם הלווה שלנו - אפריקה ישראל", מוסיפים באותו גוף מוסדי.

כיום נסחרת אפריקה לפי שווי שוק של 2.7 מיליארד שקל. מתווה הפשרה שהציגו המוסדיים משקף לאפריקה ישראל שווי של 1.2 מיליארד שקל, כגובה ההון העצמי שלה. ירידה כזו בשווי של אפריקה ישראל תחייב את בנק הפועלים לבצע הפרשות גבוהות, מכיוון ששווי הבטוחה שבידיו יירד באופן דרמטי. "בנק הפועלים כמובן מעדיף הסדר שמשקף לאפריקה ישראל שווי של 2.7 מיליארד שקל", אמר המקורב לנציגות המוסדיים, "ואז הוא יוכל להפריש כמה מאות מיליוני שקלים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully