וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא לבנון: ישראל אחראית לירי הקטיושה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.10.2009 / 9:03

לדברי מישל סלימאן, ירי הרקטה השבוע לעבר הגליל מהווה תירוץ לישראל להמשיך בפעילותה המודיעינית בלבנון. עד כה, אף גורם לא נטל אחריות לירי

מערכת וואלה

(צילום: דור שושן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

נשיא לבנון מישל סלימאן העריך היום (חמישי) כי מי ששיגר שלשום את הקטיושה מלבנון לעבר ישראל הוא משתף פעולה של ישראל. "אינני פוסל את האפשרות שישראל עומדת מאחורי ירי הקטיושה", אמר בראיון לעיתון הלבנוני 'אל-אחבאר'. לדבריו, ישראל משתמשת בירי זה כאמתלה להמשיך ולהפר את הריבונות הלבנונית "ולתרגם אותו באופן מיידי להמשך פעילות מודיעינית בתוך לבנון, בגלל נוכחותו של חיזבאללה".

לדבריו, ירי הקטיושה לעבר ישראל משרת את האינטרס הישראלי. "האחריות של ישראל היא אחת הסיבות לכך ואף החשובה מהן". הוא קרא לישראל "לטפל בסוגיה העיקרית המתבטאת במתקפותיה על ירושלים ורצועת עזה, בסירובה לזכות השיבה ובסירובה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות".

עד כה לא נטל אף ארגון אחריות על ירי הרקטה לעבר ישראל. יחד עם זאת, ניתן להעריך כי חיזבאללה אינו עומד מאחורי הירי אלא אחד מארגוני הג'יהאד העולמי הפועלים בלבנון ומעוניינים לעורר פרובוקציות כלפי ישראל וכלפי לבנון. אתמול מסר גורם אמריקאי בכיר לעיתון "א-נהאר" כי מדובר בפרובוקציה נוספת מצד גורמים "שאינם מעוניינים ביציבות בלבנון". הגורם סיפר כי האזור שממנו נורתה הקטיושה ידוע כאזור הנתון להשפעה של חיזבאללה והביע חשש כי "הפרובוקציות עלולות להצית מלחמה נוספת באזור".

אתמול בבוקר איתר כוח משותף של צבא לבנון ויוניפי"ל ארבע רקטות קטיושה מוכנות לשיגור באזור אל-מרג' שבכפר חולא, ממנו נורתה שלשום רקטת הקטיושה לעבר צפון ישראל. ארבע הרקטות אותרו סמוך לביתו של ראש העירייה, פייסל חג'אזי. צוות הנדסה מצבא לבנון הוזעק למקום ופירק את הרקטות. גורמי ביטחון לבנונים מסרו לאתר חדשות כי ארבע הרקטות היו אמורות להיות משוגרים אתמול לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully