וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רייפמן לווה ממני על בסיס מסמכים מזויפים"

מאת הילה רז

29.10.2009 / 11:51

לטענת איש העסקים אסף ברזני, רייפמן הציג לו מסמכי בנק בשווייץ לפיהם ברשותו חשבון עם יתרה של 17 מיליון דולר, וכך לווה ממנו 4.3 מיליון אירו

אלי רייפמן לווה לכאורה במהלך 2008, 4.3 מיליון יורו מאיש העסקים אסף ברזני, כשהוא מציג לברזני תדפיס מזויף של חשבון בבנק HSBC בשווייץ, שבו היו יתרות בסך 17.5 מיליון דולר. כך עולה מתביעת חוב על סך 44 מיליון דולר שהוגשה למנהל המיוחד שמונה לכינוס נכסיו של רייפמן, מייסד חברת אמבלייז. הפרטים מופיעים בדו"ח השני שהגיש אתמול המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לדברי ארז, ברזני, אחיו של אמנון ברזילי - יבואן סובארו בישראל, השמיע לו קלטות בהן רייפמן מתקשר לפקיד שווייצי בשם יוהאן ומבקש ממנו להעביר כסף מהחשבון לברזני. בדיעבד, כותב ארז, התברר כי יוהאן לא קיים, ומטרת השיחה היתה למשוך זמן ולהרגיע את ברזני. לפי ארז התברר כי בעשור האחרון לא היה חשבון על שם רייפמן בבנק בשווייץ.

לארז נודע באמצעות דרישת החוב של ברזני, המיוצג על ידי עו"ד יוסי כהן, שרייפמן ניהל בסניף HSBC בלונדון חשבון דרכו עברו עשרות מיליוני שקלים. לטענת ארז, דרישתו מרייפמן להציג מסמכי חשבון בנק נענתה בתשובה כי הוא נמנע מהתנהלות אנטי-אקולוגית, ולכן אינו שולף מסמכי בנקים.

עיון בחשבון הבנק של רייפמן העלה כי ב-2008 העביר לחברו, דורון לוי, 1.78 מיליון שקל; למזכירתו, מירב שיריאן - 650 אלף שקל; לאישה בשם רות פלג, הועברו 1.134 מיליון שקל, ורייפמן בעצמו משך במזומן 150 אלף שקל.

ארז מציין כי עד עתה נצברו בקופת הכינוס כמיליון שקל, הכוללים מזומן וניירות ערך. לדבריו, חובותיו הסופיים של רייפמן יגיעו ל-200 מיליון שקל.

אתמול דחתה השופטת אלשיך את בקשתו של רייפמן לשחרור מוקדם ממעצרו. לדבריה, בקשתם היא "ניסיון ברור לערעור דה פקטו על קביעות עובדתיות חלוטות של בית המשפט המחוזי והעליון, תוך מיחזור טענות שהועלו ונדחו בשלוש החלטות מפורטות".

אלשיך דחתה את בקשתו של רייפמן לזמן לעדות את מפקד כלא גבעון, בו הוא כלוא מזה כחמישה שבועות, בגין ביזיון צו בית משפט שהורה לו להעביר את מניותיו באמבלייז לארז, ומוסיפה כי בקשתו היא "מיחזור טענות קודמות והטחת השמצות בבעל התפקיד. הבקשה נראית, ואני נזהרת בלשוני, כמהלך נוסף של יחסי ציבור, בדרך בה נקט רייפמן זה לא אחת מאז ראשית ההליכים".

עו"ד דורון אפיק, המייצג את רייפמן, מסר בתגובה: "הדו"ח מוגש בתגובה לבקשה לפיטורי המנהל המיוחד שהוגשה אתמול. הדו"ח מעלה התנהלות חמורה ברמה האתית והפלילית של המנהל המיוחד. בין היתר, הדו"ח העלה כי קיימות עשר תביעות חוב שלא הועברו לעיוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully