וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלט הפרסום חסם את האור - הדייר יפוצה

מאת רנית נחום-הלוי

28.10.2009 / 10:08

בית משפט השלום בתל אביב קיבל תביעה של דייר מרמת גן נגד נציגות הבניין, שמימנה שיפוצים באמצעות הצבת שלט פרסום בחזית הבניין. הפיצוי: 30 אלף שקלים

הטרנד לממן את שיפוץ הבניין בעזרת חברת שילוט בתמורה לכיסוי חזית הבניין בשלט חוצות, עלול להתחיל לגבות מחיר מחברות השילוט. נציגות בית משותף של בניין ברמת גן תפצה דייר שטען כי שלט פרסום שמוצב על קיר הבניין מסתיר לו את אור השמש וגורם למטרד ב-30 אלף שקל - כך פסק באחרונה שופט בית המשפט השלום בתל אביב יפו, מרדכי בן חיים.

המתלונן הוא שוכר דירה בבניין ברחוב ביאליק ברמת גן, שעל חזיתו הוצב שלט חוצות של חברת הפרסום גיא ברעם. במסגרת התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד כרמי בוסתנאי נגד נציגות הבית המשותף, נטען כי הדייר לא נתן את הסכמתו להצבת השלט ולא חתם על הסכם עם חברת ברעם על הסכם בעניין.

לפי התביעה, ההסכם עם חברת ברעם נחתם ב-2002 לתקופה של 12 חודשים עם אופציה להארכה, אך בפועל הבניין היה מכוסה בשלטים לתקופה של 52 חודשים, ובמשך כל פרק זמן זה הסתירו השלטים את חלונות דירתו של התובע. עוד טוען התובע, כי ניתן היה לסיים את עבודות השיפוץ בפרק זמן קצר יותר של 10 חודשים.

נציגות הבית המשותף טענה כי היה מדובר בבניין מוזנח שחייב עבודות שיפוץ וכי אלה מומנו מתקבולי חברת הפרסום. לגישת נציגות הבית, עבודות השיפוץ נמשכו מעבר למתוכנן בשל מצבו הפיסי של הבניין, שהתברר כרעוע יותר מההערכות המוקדמות. שלטי הפרסום, הסבירה הנציגות, הותקנו על רשת מאווררים שהעבירה לדירות 70% מהאור ומהאוויר.

השופט קיבל חלקית את טענות התובע וקבע שניתן היה לבצע את השיפוץ ב-12 חודשים. "אין להתעלם מקיומו של מטרד מתמשך המתבטא בחסימה ניכרת של דירת התובעים לאוויר, לאור, לשמש ולנוף כתוצאה מקיומן של רשתות הפרסום והתמשכותם של עבודת השיפוצים. התארכות תקופת הפרסום מעבר לתקופה שנצפתה מראש היא תולדה של צרכי המימון".

השופט דחה תביעת פיצויים שהגיש התובע בסך 250 אלף שקל וחייב את נציגות הבית המשותף לשלם לו 30 אלף שקל בתוספת של 5,000 שקל, כולל מע"מ והוצאות שכר טרחת עורך דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully