וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שני וארקדי גאידמק חתמו על הסכם פשרה

מאת הילה רז ועמית בן-ארויה

29.10.2009 / 10:52

השניים חתמו על הסדר פשרה סודי שאמור להסדיר את המחלוקת שהחלה לפני כשנה וחצי לאחר ששני פרש מתפקידו כמנהל העסקים של גאידמק בחברת האחזקות AGB

אורי שני וארקדי גאידמק חתמו על הסדר פשרה סודי שאמור להסדיר את המחלוקת רווית האמוציות בין השניים. הפשרה הושגה בתחילת השבוע באמצעות המגשר עו"ד עמי אסנת. סכום הפשרה נמוך משמעותית מסכום התביעות ההדדיות שהגישו השניים זה כנגד זה. הפשרה מכילה מנגנונים שאמורים להבטיח לשני כי יוכל לפרוע את חובו של גאידמק כלפיו. הצדדים סירבו למסור את סכום הפשרה.

הסכסוך בין השניים החל לפני כשנה וחצי לאחר ששני פרש מתפקידו כמנהל העסקים של גאידמק בחברת האחזקות AGB. שני טען כי גאידמק הפר התחייבות להעביר לטובתו בנאמנות מניות של החברה הציבורית אוסיף בשווי 50 מיליון שקל נטו, והעביר מניות בשווי כ-19 מיליון שקל בלבד והטיל עיקולים זמניים על נכסי גאידמק.

בעקבות עזיבתו של שני, הורה גאידמק לגרור את מכונית השרד שקיבל שני מתוקף תפקידו. על רקע זה הגיש שני קובלנה פלילית בה טען כי גאידמק אמר לו בטלפון "כלב מלוכלך אני אחסל אותך". ההליכים בין השניים הועברו לבוררות, ובעקבות הפשרה עתיד שני למחוק את הקובלנה הפלילית שהגיש נגד גאידמק.

במסגרת הבוררות, תבע שני מגאידמק 10% מנכסיו של גאידמק, סכום שהוערך ב-350 מיליון שקל.

לפני כחצי שנה הגיש גאידמק לבורר תביעה שכנגד בסך 100 מיליון נגד שני ובה טען ששני הטעה אותו כשטען שהוא מנהל בכיר בעל כישורים, כשלמעשה הוא רק עסקן פוליטי, שנכשל בעבר בניהול חברת שיכון ובינוי בשליטת שרי אריסון. "התובע הוא פוליטיקאי יותר מאיש עסקים וכך הוא גם מתנהל", נטען בתביעה.

את שני ייצגו עו"ד רון ברקמן ואלעד חן. את גאידמק ייצג עו"ד ישראל שלו.

השופטת: "איני מאמינה שגאידמק ישוב לישראל"

באחרונה הושגה פשרה בין גאידמק לפרקליטות מיסוי וכלכלה בנוגע לערבויות שיידרש להפקיד. אף שהדיון אתמול היה על ערבויותיו של נאשם אחר בפרשה, נחום גלמור, לא התאפקה שופטת המחוזי בת"א, חיותה כוחן, ואמרה כי אינה מאמינה שגאידמק ישוב לישראל. בא כוחו של גאידמק, שלמה בן-אריה, אמר: "אין לי ספק שגאידמק יקיים את התחייבויותיו ויגיע לישראל כשיידרש".

לפי הפשרה, בתוך כמה שבועות יוסיף גאידמק ערבות בסך 3.5 מיליון דולר במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully