וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיי טקיסטים הצביעו: הכי כדאי לעבוד באינטל

הסקר השנתי של עובדי ההיי-טק מצביע על העדפת העובדים לחברות בעלות יציבות תעסוקתית. אינטל שמרה על ההובלה, HP זינקה מהמקום השמיני לשני, קומברס צנחה למקום 17

עובדי ההיי-טק מעדיפים לעבוד בחברות גדולות וגלובליות, ופחות בחברות סטארט-אפ. כך עולה מסקר דירוג חברות ההיי-טק בהן הכי כדאי לעבוד, שפרסמה היום חברת BdiCoface. המגמה להעדיף חברות חסינות בעלות יציבות תעסוקתית לא אפיינה את הענף לפני המשבר הכלכלי. למרות הפיטורים והקיצוצים בשכר, ניכר מהסקר שעובדי ההיי-טק מרוצים ממקום עבודתם, ומדרגים חברות הדומות להן כחברות שטוב לעבוד בהן.

הסקר מבוסס על הצבעות עובדי ההיי-טק מתוך כלל אוכלוסיית העובדים שרואיינה (למעלה מכ- 12 אלף מרואיינים בכלל המשק), סקרים פנים ארגוניים שנערכו ושאלוני מעסיקים. המרואיינים השיבו לגבי אפשרויות התעסוקה המועדפות עליהם, שהיו בעיקר בתחום הסקטור של ההיי-טק וטכנולוגיה.

מהתוצאות עולה כי אינטל היא חברת ההיי-טק המועדפת. גם השנה היא הגיעה למקום הראשון, וזאת במקביל למקום הראשון בו עומדת החברה גם בדירוג הכללי של החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל (שפורסם במאי האחרון, בשיתוף עם מגזין TheMarker). במקום השני נמצאת HP, שרשמה קפיצה מרשימה מהמקום השמיני בו עמדה בשנה שעברה. IBM שומרת על מקומה כמספר שלוש, וגוגל יורדת שני שלבים מהמקום השני למקום הרביעי. את החמישיה הראשונה סוגרת מוטורולה, שעלתה 4 מקומות.

"השוק חטף מכה בפרמטרים לפיהם מודדים עובדים חברות שטוב לעבוד בהן", אומר אייל ינאי, מנכ"ל משותף ב-BdiCoface. "למרות ההתאוששות, עדיין לא חזרנו למצב שהיה לפני שנתיים - לא מבחינת התנאים והפינוקים, ולא מבחינת רווחה וקידום מקצועי.

ב-HP התרחשה השנה קפיצת מדרגה. זה לא שהמצב שלהם בשוק השתנה דרמטית. כנראה שבמה שקשור להרגשה של העובדים HP הצליחו לעשות השנה עבודה יפה בנוגע לתחושות של עובדיהם. לירידה הקלה של גוגל לא הייתי מייחס יותר מדי חשיבות. היא עדיין חברה נחשקת, אלא שהשנה תחושת היציבות בה קצת פחתה, מכיוון שממילא גוגל ישראל היא גוף קטן".

במקום השישי ברשימה נמצאת סאפ (ירידה של שלב אחד מהשנה שעברה), ואחריה מיקרוסופט (ירידה של שלושה שלבים). חברת טלדור קפצה בצורה מרשימה מהמקום ה-33 למקום ה-18. עוד בעולים ניתן למצוא את רד תקשורת - שעלתה עשרה מקומות מהמקום ה-20 למקום העשירי. ביורדים ניתן למצוא את קומברס - שירדה עשרה מקומות מהמקום השביעי למקום ה-17, סיסקו - שירדה ממקום 6 למקום 16, ואודיוקודס - שהחליפה את מקום 27 במקום 40.

"חלק מהחברות שהתקדמו או נשארו במקום השכילו לשמר את הדברים שהם נותנים לעובדים וגם לשמר את תחושת העובד שמקום העבודה יציב", אומר ינאי. "אני לא בטוח שקומברס הצליחו בכך השנה באותה מידה".

חברות ה-IT שומרות על יציבות בדירוג

מיקומן של רוב חברות ה-IT לא השתנה קיצונית בדירוג. צ'ק פוינט שומרת על המקום ה-11, נס עולה ממקום 24 למקום 19 ומטריקס יורדת מ-19 ל-22. מלם תים עולה ממקום 35 למקום 31, ו-CA קפצה תשעה מקומות מ-48 ל-39. לרשימה גם נכנסו מספר חברות שלא דורגו בסקר הקודם: EMC (מקום 42) NetApp (מקום 43), וואן 1 (מקום 46) ו-BMC, שסוגרת את הרשימה במקום ה-50.

בחברת BdiCoface מעריכים כי בלמעלה מ-50% מהחברות שאותן דירגו השנה עובדי ההיי טק, מתבצע לפחות אחת לשנה סקר עמדות בקרב העובדים שמטרתו לבדוק את שביעות רצונם. ניכר שיש התאמה בין חברות השמות דגש על בדיקות פנימיות מסוג זה לבין דירוגן הכללי בענף ההיי טק.

בהודעה לעיתונות שהוציאה BdiCoface ציינה תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברה, שבמחצית השנייה של שנת 2009 ניכרת מגמת התאוששות במגזר ההיי-טק, בכל הקשור לגיוסי עובדים חדשים. עם זאת, רמות השכר נותרו יציבות ולא תוקנו לרמות שהיו לפני המשבר. בתוך כך, חברות שהורידו שכר עם פרוץ המשבר טרם העלו את השכר לרמתו הקודמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully