וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "שלום עם סוריה - מרכזי בכל הסדר"

יהושע בריינר

29.10.2009 / 1:24

בתגובה לדברי נשיא סוריה בשאר אל-אסד, לפיהם דמשק מעוניינת בשלום צודק עם ישראל, אמר שר הביטחון אהוד ברק כי גם ישראל חותרת לשלום. "נדרשת התנהגות אחראית של הסורים"

שר הביטחון אהוד ברק הגיב אמש (רביעי) לדברי נשיא סוריה בשאר אל-אסד על פיהם סוריה מעוניינת בשלום עם ישראל ואמר כי "שלום עם סוריה הוא לבנה מרכזית בכל הסדר אזורי יציב. ישראל חיפשה בעבר ותמשיך לחפש בעתיד דרכים לקידום השלום עם סוריה". ברק סייג את דבריו ואמר כי "עם זאת, נדרשת התנהגות אחראית גם של הסורים וגם של גורמי חיזבאללה, למניעת סיכוני הידרדרות באזור."

מוקדם יותר הצהיר אסד כי ארצו מעוניינת בשלום "צודק וכולל" עם ישראל, שיתבסס על החלטות האו"ם. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים בזאגרב עם נשיא קרואטיה, סטפאן מסיץ', אמר אסד כי תהליך השלום, שיוביל לביטחון במזה"ת, מצריך שותף ישראלי. אסד גם קרא למדינות אירופה לגלות מעורבות עמוקה יותר בתהליך, בפרט לאור הכישלון שנחלו שיחות השלום בשני העשורים האחרונים.

המגעים בין ישראל וסוריה נפסקו בתקופת כהונתו של אהוד אולמרט כראש הממשלה עקב פתיחת מבצע "עופרת יצוקה". נשיא טורקיה טאיפ ארדואן הצהיר היום על נכונותו לתווך בין סוריה וישראל במידה ושני הצדדים יהיו מעוניינים בכך.

בתוך כך נודע, כי ארה"ב מעוניינת לחזק את קשריה עם סוריה, אך לא תקריב את ריבונותה של לבנון למען המטרה. כך אמר הלילה גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקאית. ג'פרי פלטמן, עוזר מזכירת ההגנה לענייני המזרח התיכון אמר כי בביקוריו האחרונים בסוריה, כמו גם בביקורי השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל בסוריה, הונחה התשתית להידוק היחסים בין המדינות.

"קיים פוטנציאל לכינון יחסים חיוביים ומועילים ליחסי ארה"ב – סוריה", אמר פלטמן למחוקקים. אולם, על מנת שיחול שיפור בקשרים בין המדינות, על סוריה להתייחס לחששותיה של ארה"ב מתמיכתם בחיזבאללה ובחמאס, ובשליטתם בלוחמים שחודרים לעירק דרך הגבול עם סוריה, אמר פלטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully