וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: היעד אליו חתר רבין לא יינטש

פנחס וולף

28.10.2009 / 17:44

נשיא המדינה נשא דברים באירוע הפותח את אירועי יום השנה ה- 14 לרציחתו של יצחק רבין. "לרצח המטורף לא תהיה תקומה, תקוות השלום לא תכבה"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

נשיא המדינה שמעון פרס נשא דברים הערב (רביעי) באירוע "נר יצחק" בבית הנשיא בירושלים, האירוע הפותח את אירועי יום השנה ה-14 לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

פרס אמר כי "הדור הצעיר נצר בליבו כי לא תהיה לרצח המטורף ולרוצח המתועב תקומה. המטרה הפושעת לא תקום. ואם זמם הפושע, בכבותו את נר חייו של יצחק, לכבות גם את תקוות השלום – מזימתו תהיה לאין. היעד שאליו חתר יצחק באומץ, במדינאות גדולה ובחזון נועז, לא יינטש. השגתו, גם אם תתמהמה, בוא תבוא".

פרס הוסיף כי "14 שנה חלפו ביעף, בהן שנים ארוכות של הבקעה והתמודדות שעשינו יצחק ואנוכי, שלא השיגו את כל המטרה אבל הניחו את המסד למצב חדש. כשהתחלנו, כל הפלסטינים היו מחנה טרור אחד. עכשיו ישנה רשות למשא ומתן. עם הפלסטינים התחיל המשא ומתן, עם הירדנים נחתם השלום, והמחנה ההולך בדרכו של יצחק הלך וגדל. אידיאולוגיות נסוגו למען יעד שהפך להיות מלכד. יש לשלום אויבים רבים מחוץ, ולהבדיל, ספקנים מבית. הרצח של יצחק שיבש ועיכב את המהלך המדיני, אבל נחיצותו להבנה היסטורית בינינו לבין שכנינו הובהרה בכל תוקפה ובכל דחיפותה.

ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין. Charles Tasnadi, AP
"המחנה ההולך בדרכו של יצחק הלך וגדל"/AP, Charles Tasnadi

רעיון השלום, ערך השלום ושאיפת השלום מושרשים בתורת ישראל, ולא נרפה עד שהשגתו תושלם", אמר פרס. "אני מאמין שזו חובתו הלאומית והמוסרית העליונה של כל מנהיג וכל ראש ממשלה בישראל, להשקיע את מלוא מרצו ותבונתו כדי לפנות את הדרך לשלום ממכשולים חיצוניים ומקשיים פנימיים. גם מנהיגים שהסכמתי איתם וגם מנהיגים שחלקתי עליהם, כמעט כולם הגיעו למסקנה שאין אלטרנטיבה אחרת. ולמרות נקודת המוצא שלהם, נקודת היעד שלהם היא השלום. אין זה דבר של מה בכך, כאשר עם עתיר מנהיגים בעלי דעות שונות מוצא מכנה משותף".

בנו של ראש הממשלה המנוח, יובל רבין, נשא גם הוא דברים באירוע. רבין אמר כי "גילויי המחלוקת הקשה גילו אופי מסית. המתנגדים ניצלו את הטרור הרצחני שפרץ באותם ימים. לא 'אהבת ישראל' ולא 'כל ישראל ערבים זה לזה' היו ערב הירצחו. יום הזיכרון להירצחו של אבי ראוי שיצוין על ידי כלל עם ישראל על כל גווניו. כולנו נידרש להחלטות קשות והעיתוי לכך הולך ומתקרב. את פצעי הלקח נישא תמיד, ואני תקווה שנדע להטמיע אותם בקרבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully