וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרצת המניות בחברת אורליין מגיעה לביהמ"ש

גלעד גרוסמן

28.10.2009 / 17:47

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד שגיב נציה, שלושה מקרובי משפחתו ושני בני אדם נוספים, על מעורבותם בפרשת הרצת המניות בחברה

לאחר קרוב לארבע שנים, פרשת "אורליין" מגיעה לבית המשפט. פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שגיב נציה, שלושה מקרובי משפחתו ושני בני אדם נוספים, על מעורבותם בפרשת הרצת המניות של חברת אורליין.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חנה קורין, נציה ואיש העסקים אהרן לילוף שהתאבד לאחר שהפרשה נחשפה, ביצעו שורה ארוכה של מעשי תרמית כדי להטעות את המשקיעים בבורסה ולהעלות את ערך מניית החברה. השניים ניצלו את שליטתם בחברה לשם הזרמת מניות מזויפות בסדר גודל של 10 מיליון שקל.

בין השאר, נציה זייף מסמכים לפיהם דירקטוריון אורליין אישר הקצאה פרטית של 600 אלף מניות תמורת 1.5 מיליון שקלים. בפועל, לא נערכו כל הסכמי הקצאה בין החברה לבין ארבעת אנשי העסקים שכביכול שילמו בעד המניות. לאחר מכן הוא העביר בקשה לבורסה לאישור רישום ניירות ערך למסחר, בהסתמך על המסמכים שזייף.

כמו כן, נציה נאשם שזייף את הדוחות הרבעוניים של החברה וביצע שורה ארוכה של עבירות נוספות כדי להסתיר את המאזן הכספי האמיתי שלה. הוא נאשם בין השאר בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

"הנסיבות המחמירות הן ההיקף הכספי נשוא הזיוף, ביצוע עבירות אחרות במקביל, התחכום הכרוך בתוכנית, ניצול לרעה של אמון הרשויות האמונות על הנפקת ניירות ערך ורישומם למסחר, הפגיעה החמורה בחברה הציבורית, בציבור המשקיעים ובשוק ההון בכללותו", נכתב בכתב האישום.

בנוסף, נציה, אברהם ארביבו שהיה ידידו של לילוף ובעל עסק למתן שירותי מט"ח וניכיון שקים ומשה סבג, שהיה שכנו של נציה, נאשמים בעבירות של הלבנת הון, לאחר שארביבו וסבג איפשרו לנציה להשתמש בחשבונות הבנק שלהם ממניות של אורליין, שלאחר מכן סחר בהן.

אחיו של נציה דוד, אשתו אורלין ואביה ניסים רום, נאשמים בעבירה על חוק ניירות ערך, לאחר ששימשו כדירקטורים באורליין, ולא ניסו למנוע את הרצת המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully