וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ חקר מניף שלט נגד פינוי חומש

28.10.2009 / 17:34

ש, תלמיד ישיבה באחת מההתנחלויות בשומרון זומן לחקירת משטרה לאחר שהניף שלט נגד פינוי התנחלויות בטקס השבעה של חטיבת כפיר. להפתעתו גילה שהחוקרים הם אנשי שב"כ

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מה רוצה שירות הביטחון הכללי ממניף שלט המחאה נגד הפינויים מחומש? תושב אלון מורה הופתע לגלות כי אנשי שב"כ מעוניינים "להכיר אותו טוב יותר", זאת לאחר שהוזמן לחקירה בעקבות הנפת שלט מחאה נגד הפינויים מחומש בשבוע שעבר במהלך טקס ההשבעה של לוחמי גדוד שמשון בכותל המערבי.

ש', תלמיד ישיבה בן 19 תושב אחד ההתנחלויות בשומרון, הגיע בשבוע שעבר לטקס ההשבעה בכותל, שם, בתיאום עם שני החיילים שהניפו את השלט "גדוד שמשון לא מפנה בחומש", הניף יחד עם אנשים נוספים שלט דומה מהקהל. להפתעתו הוא עוכב על ידי משטרת ירושלים בטענה של הפרעה לשלום הציבור אך שוחרר כעבור זמן קצר.

אלא שש' הוזמן לחקירה נוספת בתחילת השבוע בתחנת המשטרה בעיר העתיקה, שם להפתעתו המתינו לו חוקרים שהציגו עצמם כאנשי שב"כ. "בני הגיע לחקירה, אלא שאז הסתבר לו שבחדר ישנם גם חוקרי שב"כ", סיפרה אימו שרה לוואלה! חדשות. "הם אמרו לו שהם רוצים להכיר אותו טוב יותר וביקשו שיספר על עצמו. בני החליט לשמור על זכות השתיקה ולא השיב לשאלותיהם".

אימו של ש' לא מבינה גם היא מדוע הוזמן בנה לחקירה. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומותר לכל אדם להביע דעה. מכאן ועד להזמין את השב"כ? אני חושבת שהגזימו לגמרי. אינני יודעת מה רצו ממנו, אבל אנחנו יודעים מכל מיני מעצרים שונים של השב"כ שלא כדאי לשתף איתם פעולה, למרות שלבני אין דבר להסתיר".

אירוע הנפת השלטים על ידי החיילים זכה לתגובות קשות מצד צה"ל. שר הביטחון אהוד ברק הרמטכ"ל גבי אשכנזי גינו את האירוע. שני החיילים נשפטו ל-20 ימי מחבוש וכן הודחו מחטיבת כפיר. משירות הביטחון הכללי סירבו להגיב לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • חומש
  • שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully