וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: אילן בן דב הוא הבעלים של פרטנר

פז וייסמן

28.10.2009 / 16:42

עסקת העברת השליטה מידי האצ'יסון הסינית לאיש העסקים נחתמה סופית במשרדי בנק לאומי בת"א, לאחר שבן דב קיבל את אישורו של משרד התקשורת

עסקת העברת השליטה בפרטנר מידי האצ'יסון הסינית לאילן בן דב נסגרת בדקות אלו במשרדי בנק לאומי בתל אביב. היום בבוקר קיבל בן דב אישור ממשרד התקשורת להחזיק בשליטה בפרטנר. בעקבות האישור כינסו הצדדים את עורכי הדין והודיעו לבנק לאומי אשר לוקח חלק במימון ויחזיק בכ-5% ממניות פרטנר, עם השלמת העסקה. התשלום צפוי לעבור היום, כאשר מנגד יקבל בן דב היום את המניות. במעמד החתימה נוכח גם מנכ"ל החברה דוד אבנר.

ביום ראשון הקרוב צפוי בן דב לכנס מסיבת עיתונאים, במסגרתה יודיע רשמית על כניסתו לחברה. כמו כן הוא צפוי להודיע כי בשלב הנוכחי לא יהיו שינויים בהנהלת החברה, כלומר דוד אבנר יישאר בתפקידו וזאת לאחר שנענה לבקשת בן דב.

בן דב רכש את השליטה פרטנר (51.3%) בחודש אוגוסט האחרון תמורת 5.3 מיליון שקל. מתוך סכום, 1.2 מיליארד שקל הם הלוואה. 1.8 מיליארד שקל נוספים גויסו ממשקיעים מוסדיים ומהציבור בהנפקות אג"ח; 500 מיליון שקל יגיעו מבנק לאומי, שיצורף לעסקה על ידי רכישת 5% מפרטנר; כ-70 מיליון שקל יגיעו מחברת הביטוח מגדל שתצטרף לעסקה עם רכישת 0.7% מפרטנר; וסכום דומה יגיע מקרן קפיטל ריסרץ' שתצטרף לעסקה עם רכישת עוד כ-0.7% מפרטנר.

לבן-דב יש נכסים שיוכל לשעבד כדי שלא ייאלץ לשלם ריביות גבוהות מדי. לבד ממניות פרטנר, גם הפעילות בסקיילקס יכולה להיות משועבדת תמורת 400-200 מיליון שקל.

כאשר התוכנית למימון העסקה תושלם, בן-דב ימצא את עצמו משלם ריבית של 200 מיליון שקל בשנה בארבע השנים הקרובות - וקרן של 3.5 מיליארד שקל בסך הכל.

המקורות לשירות החוב הזה הם תזרים המזומנים של פרטנר וסקיילקס. סקיילקס, שבה מחזיק בן-דב 87% דרך סאני, הציגה רווח נקי של 400 מיליון שקל ב-2008. אם פרטנר תמשיך לעבוד במתכונת הנוכחית - עם רווח נקי של מיליארד שקל בשנה ומבלי שהיא נאלצת לבצע השקעות נרחבות בתשתית או רגולציה - מדובר בדיווידנד של 320 מיליון שקל לבן-דב מהחברה על 40% מהמניות שיישארו בידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully