וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': שני הצדדים מלבים האש בהר הבית

פנחס וולף

28.10.2009 / 16:10

השר לביטחון פנים התייחס לגלי המהומות האחרונים בהר הבית בדיון בכנסת. "לא ארשה למנהיגים משני הצדדים ללבות את האש". אהרונוביץ' התייחס גם לסוגיית ראאד סאלח וכינה אותו "מסית ומדיח"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', התייחס אחר הצהרים (רביעי) למהומות החוזרות ונשנות בהר הבית. במהלך דיון בנושא במליאת הכנסת, אמר השר כי "גל המהומות האחרון בהר הבית לא פרץ באופן מקרי אלא כתוצאה מהתססה של גורמים קיצוניים משני הצדדים. כתוצאה מקריאות של קבוצות יהודים קיצונים לעלות להר הבית, החל מסע הסתה של הרשות הפלסטינית והתנועה האיסלמית. גורמים אלו התבטאו בתקשורת כי הם מזהירים ומצהירים על כוונתם לפעול נגד עליית יהודים, שמטרתם לבנות את בית המקדש על הר הבית".

"אני קורא מעל במה זו לשני הצדדים", אמר אהרונוביץ', "לחברי הכנסת היהודים הקוראים להגיע להר ותוקפים את המשטרה באשמת שווא כאילו אין ההר פתוח למבקרים, ולחברי הכנסת הערבים הקוראים להציל את מסגד אל אקצא ובכך מלבים את הרוחות, מתסיסים וגורמים להתלהמות. אתם יודעים שאל אקצא לא היה בסכנה, אינו בסכנה ואין כל חשש לסכנה בעתיד. הר הבית הינו מקום קדוש ואסור לגרור את הציבור לאלימות במקום זה".

אהרונוביץ' הוסיף ואמר כי "לא ארשה למנהיגים משני הצדדים, הערבי והיהודי, ללבות את האש, ולהשתמש במקומות קדושים לקידום אינטרסים פוליטיים. לא אתן להפוך את הר הבית לזירת אגרוף. לסיכום, כנושא היחידי באחריות לשמירת הסדר, אני מצהיר פה באופן חד וברור, די לקבוצות הזויות מהמגזר היהודי ודי למסיטים ומחרחרי מדון מהמגזר הערבי".

השר אהרונוביץ התייחס גם לקריאות למעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראיד סאלח. אהרונוביץ' אמר כי "הסוגיה של סלאח נדונה בהיבט המשפטי ולא תיגמר ביום או ביומיים. אנחנו מנהלים שיחות עם משרד המשפטים כדי לטפל בסוגיה של המסית והמדיח ראאד סלאח. הדילמה אם לסגור את הכניסה להר הבית היא לא פשוטה והיא עומדת בפני כל פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully