וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' מציג: כך נילחם בנגע האלכוהול

28.10.2009 / 15:43

השר לבטחון פנים הציג בכנסת את תכניתו למאבק בנגע האלכוהול. התוכנית כוללת בין היתר איסור מכירת אלכוהול בתחנות דלק, אכיפת חוק איסור מכירה לקטינים וכן איסור שתייה במקומות ציבוריים

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכסת. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' נשא דברים היום (רביעי) בעת דיון במליאת הכנסת בנושא "העלייה בצריכת האלכוהול בישראל". לדברי גורמים במשרד לביטחון פנים, בקרוב תיאסר מכירת משקאות משכרים בתחנות הדלק וכן תוגבל מכירתם בחנויות נוחות ובפיצוציות.

אהרונוביץ אמר בנאומו כי "השימוש לרעה באלכוהול הפך בעשור האחרון לבעיה לאומית אשר, לצערי, גובה קורבנות בגוף ובנפש. עם כניסתי לתפקיד השר לביטחון הפנים הנחיתי את כל גורמי המשרד – כולל הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול – להכין תכנית כוללת למלחמה בתופעה. בחודש הקרוב, בתיאום עם ראש הממשלה, אני מתכוון להציג תכנית שהעיקרון המרכזי שעומד בבסיסה הוא שילוב של הסברה, מניעה ואכיפה".

גורמים בלשכת השר אהרונוביץ' אמרו כי "בקרוב תיחשף התכנית שתכלול קידום שינויי חקיקה כגון איסור על מכירת משקאות משכרים בתחנות דלק והגבלת מכירתם בחנויות נוחות, כל זאת על מנת למנוע שתיית משקאות משכרים ע"י נהגים. ההגבלה על מכירת אלכוהול בחנויות הפתוחות 24 שעות ביממה נועדה על מנת להשיג הפחתה של השכרות והאלימות ברחובות ובמתחמי הבילויים".

לדבריהם, השר יקדם בנוסף את אכיפת איסור מכירת האלכוהול ללא הצגת תעודה באמצעותה ניתן לוודא גיל הרוכש ויפעל לאיסור שתיית אלכוהול במקומות ציבוריים ובכללם בסמוך למתחמי הבילוי, בגנים הציבוריים, בפארקים ובשעות הלילה.

משטרת ישראל מקיימת פעילות שיטתית יזומה ומתמשכת כנגד פיצוציות לשם חשיפת עבירות של מכירת אלכוהול לקטינים. לשם המחשה, בשנת 2002 נפתחו 17 תיקים ואילו במהלך שנת 2009 נחשפו עד כה 421 אירועים. כמו כן, במהלך סופי השבוע נערכת המשטרה לטיפול באלימות במתחמי בילוי, תוך תיאום ושילוב רשויות אזרחיות ובאמצעות סיירות הורים".

בשבוע שעבר אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יריב לוין (ליכוד) האוסרת על קטינים לשתות אלכוהול במקומות ציבוריים. על פי ההצעה, בנוסף לאיסור החזקת ושתיית אלכוהול במקומות ציבוריים על ידי קטינים, תינתן סמכות לשוטרים ולפקחים להחרים כל משקה אלכוהולי שייתפס בידי קטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully