וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מתערבת בסכסוך העבודה בכללית

עומר רבין

28.10.2009 / 13:52

ועדת העבודה והרווחה תבעה מהנהלת ש.ל.ה ומנציגי העובדים להיכנס למו"מ ישיר במטרה לסיים את סכסוך העבודה במרפאות. ח"כ יחימוביץ' וחנין תקפו את ההנהלה: "משתמשת במודל מנצל"

הכנסת תבעה מהנהלת כללית רפואה משלימה (ש.ל.ה) ומנציגי העובדים להיכנס למו"מ ישיר במטרה לסיים את סכסוך העבודה במרפאות. בדיון שהתקיים היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת תקפו ח"כ יחימוביץ' וחנין את ההנהלה: "ההנהלה משתמשת במודל מנצל".

סכסוך העבודה במרפאות הרפואה המשלימה של הכללית מגיע לכנסת: וועדת העבודה והרווחה קיימה היום דיון מיוחד בסכסוך העבודה במסגרתו משובשת בשבועות האחרונים הפעילות ב-50 המרפאות של הרשת על רקע מחאת העובדים הטוענים לפגיעה חמורה בזכויותיהם. בפתח הדיון תקפה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' את הנהלת הקופה ואמרה: " לא ייתכן שחברת בת של שירותי בריאות כללית נמנעת מהעסקה הוגנת ומתכחשת להסכמים הקיבוציים הקיימים בכללית". היא חזרה והדגישה את טענות העובדים לפיהן הם אינם מקבלים דמי הבראה, ותק, נסיעות ואף תשלום על ימי מחלה וחופש והגדירה את העסקתם כ"העסקה בתנאי עבדות".

חבר הכנסת דב חנין הצטרף לגינוי וכינה את מודל ההעסקה של העובדים במילים ייחודי ונצלני: "העובדים שותפים רק לסיכונים העסקיים ולא לרווחים – הם נאלצים לממן את מבצעי ההנחות למטופלים משכרם כמו גם את ביטולי התורים". חנין הביע פליאה על שיטת ההעסקה בעיקר על רקע העובדה כי החברה אינה מצויה בקשיים כספיים ורשמה רווח של מיליון שקלים ברבעון הראשון של השנה.

במהלך הדיון קרא יו"ר הועדה, ח"כ חיים כץ, לשני הצדדים לפתוח במו"מ ישיר ביניהם וטען כי הדרך היחידה לפיתרון המשבר היא באמצעות שיתוף פעולה בין הצדדים והגעה לעמק השווה. ישיבת מו"מ בין הצדדים נקבעה כבר ליום ראשון הקרוב ובוועדה צפויים לעקוב אחר הדיונים ולקיים במידת הצורך דיון נוסף בנושא בעוד כשבועיים

מנכ"ל ש.ל.ה, עוזי הלפרין, הגיב להחלטת הוועדה ואמר: " אני מאוד שמח ומברך על החלטת הוועדה – היא תואמת את עמדת ההנהלה התומכת בהליכי ההידברות". הלפרין הוסיף כי ההנהלה כבר הביעה את נכונותה לדבר על נושא תנאי ההעסקה של העובדים, אך יחד עם זאת הסוגיה המרכזית אינה ויכוח על זכויות עובדים אלא על יציגות ארגון כוח לעובדים אשר תחתיו התאגדו רבים מהמטפלים בחברה.

שביתת מטפלי כללית רפואה משלימה החלה לפני 5 שבועות – והיא כוללת לטענת הארגון כ-900 עובדים בהם 700 רופאים ומטפלים וכ-200 עובדי מנהלה המועסקים ב-50 מרפאות ברחבי הארץ. העובדים משבשים את פעילות המרפאות במחאה על מה שהם מכנים "תנאי העסקה פוגעניים". בהנהלה, מאידך, טוענים כי כל מרפאות הרפואה המשלימה פועלות על אף השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully