וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ העבודה: הכנסת לא תדון במעמד ירושלים

פנחס וולף

28.10.2009 / 13:04

הממשלה הסירה מסדר היום של הכנסת את הצעת החוק, הקובעת כי "ירושלים המאוחדת היא בירת העם היהודי". הסיבה: מפלגת העבודה הטילה וטו על ההצעה. ח"כ אורלב: "זו בגידה בדרכו של בן גוריון"

הממשלה הסירה היום (רביעי) מסדר היום של הכנסת את הצעת החוק "ירושלים המאוחדת היא בירתו של העם היהודי". זאת בעקבות וטו שהטילה סיעת העבודה. לפי ההסכמים הקואליציוניים, שינוי חוק יסוד מחייב הסכמה של כל מרכיבי הקואליציה, ואם אחד מהם מתנגד - הממשלה אינה יכולה לתמוך בהצעת החוק.

יוזם הצעת החוק, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) תקף בחריפות את מפלגת העבודה על התנגדותה לחוק ואמר כי "מדובר בבגידה ובהפניית עורף לערכים הציוניים ולדרכו של בן גוריון".

שר הרווחה יצחק הרצוג, שהגיש את ההתנגדות מטעם סיעת העבודה אמר כי, "אהבתנו לירושלים אינה מותנית בדבר. מפלגת העבודה תרמה רבות לאחדותה של ירושלים. את זה צריך לעשות במעשים ולא בדיבורים. העלאת החוק לא תשרת את האינטרס של ירושלים ומדינת ישראל. לכן יש לדחותו כרגע. כל יהודי מבין שירושלים היא בירתו של העם היהודי. המעשה החקיקתי עלול בעת הזו להתפרש בצורה שונה".

בקדימה תקפו את ההחלטה לדחות את ההצבעה על הצעת החוק. ח"כ רוני בר-און אמר כי "ממשלת נתניהו ממשיכה להתחזות ולזגזג. הצעת חוק שסביבה יש קונצנזוס שלם זזה הצידה בלי סדר יום, בלי דיון, במחשכים, הכל כדי לרצות אלמנטים בקואליציה בשם השרידות הקדושה".

ואילו ח"כ רונית תירוש אמרה: "מסתבר שבממשלה הנוכחית ככל שהמילים גדולות יותר הכוונה מאחוריהן קטנה יותר. מי שמטיף לאחדות ירושלים במילים רמות ולאחר מכם לא מוכן אפילו להגדירה כבירת העם היהודי, מוטב שיבחן היטב את יושר כוונותיו. יתכן שצריך להגיש הצעת חוק לאיסור ברברת חסרת בסיס מצד ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully